19 maart 2024, 12:50:04

Daar is saartje

Gestart door Vogelvrouwtje25, 6 juli 2017, 19:03:46

« vorige - volgende »

Vogelvrouwtje25

Nou eindelijk is dan de kogel door de kerk we hebben er sinds een week een valkje bij
Naast yoda een mannetje van 9 maanden heb ik via een vriendin saartje gekregen een vrouwtje van 3 jaar
Saartje was al tam en gewend om met ander vogels te wonen ze heeft al twee keer eerder een maatje gehad maar zat nu een jaar al weer alleen in de kooi
Helaas zat ze ook bijna alleen maar in een kooi in de dierenwinkel dus is buiten geluiden weinig gewend
Ze stapt keurig netjes op maar kroelen is ze niet gewend dus daar valt nog wel wat te leren ze loopt nu weg of probeert te bijten als je haar wilt aaien
Ook heeft ze geen idee hoe ze zelf de kooi uit moet komen ze kan letterlijk de uitgang niet vinden
Het is een lief vogeltje en ze past zich snel aan

Wat de vogels samen het is geen liefde op het eerste gezicht ze vinden Den het prima om bij elkaar in de kooi 't zitten of op de klimboom maar lekker dichtbij elkaar dat doen ze niet
Yoda zoekt mij nog steeds veel op en ziet mij nu nog als zijn partner en toont weinig interesse in saartje
Waar hij twee weken geleden nog op de knuffels zat te vrijen laat hij dit gedrag naar saartje helemaal niet zien

Saartje daarintegen volgt yoda bijna overal als ze buiten de kooi is en trekt zich echt aan hem op
Je merkt echt dat ze hem als leider ziet ze laat hem als eerste eten en drinken en doet hem na in zijn acties
En als hij uit het zicht verdwijnt zet ze het op een gillen
Gelukkig is ze voor de rest heel rustig van aard

Ik ben benieuwd hoe het straks op de camping gaat want alles is haar vreemd maar met 6 weken de tijd kunnen we haar nog een hoop leren
Vooral hoe leuk het is om lekker buiten te wonen en te genieten van de vrijheid

Het is fijn dat yoda nu niet meer aleen zit dus dat maakt dat ik me miminder der schuldig voel als ik een keer een dagje weg moet
Maar of het ooit het liefdeskoppel van de eeuw gaat worden we zullen het zien

Vogelvrouwtje25

Ik ga binnenkort nog foto's plaatsen maar weet niet meer hoe het moet

Vogelvrouwtje25


Lin

Leuk dat ze er is. Je kan fotos plaatsen door onderaan je bericht op Bijlagen te klikken. Maar een album kan natuurlijk ook. De fotos zijn niet heel scherp maar het is een cinnamon bonte opaline witmasker wat ik zie? Maar is ze tam omdat ze geknipt is of was ze daarvoor ook rustig en zit het in haar karakter?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25

Hoi lin ze was al zo rustig voordat ze gewiekt was ze is gewoon heel rustig van aard
Ze gphadden ze in de dierenwinkel laatst gewiekt omdat ze anders helemaal niet uit de kooi kon omdat de winkel deur altijd open staat
Ze heeft altijd een rustig karakter gehad gewoon bij je zitten of op een tak in de klim oom is haar genoeg

En ik heb geprobeerd foto's te plaatsen via bijlage maar dan zegt hij steeds dat het bestand te groot is en ik weet niet hoe ik dat kan verkleinen

Ik zal het is aan mijn ego vragen mischien dat hij het weeet en dan zal ik eens kijken of ik ook een scherpere foto kan maken van haar tekening
En als jij zegt dat het is wat het is dan zal dat wel hor tenslotte heb jij er meer verstand van als ik

Mochten ze ooit zo ver komen dat er kleintjes komen dan zal het mij benieuwen hoe die er dan uit gaan zien maar voorlopig hou ik het er gewoon bij twee

Vogelvrouwtje25

Inmiddels is saartje nu twee weken bij ons en ze begint een beetje los te komen ze komt nu zelf uit de kooi en stapt netjes op en het buiten wandelen door het gras  is helemaal het einde
Maar ze is nog steeds heel rustig zit gerust de halve dag op de zelfde plek. De enige manier om haar in beweging te krijgen is als yoda de  benen neemt want ales wat hij doet is heel interessant
Zom vind ze knuffelen echt heel eng maar is wel heel nieuwsgierig aan het worden als yoda uitgebreid bij me komt kroelen je ziet dat ze het ergens ook wel graag zou willen maar het heel spannend vind
We proberen haar steeds meer te aaien maar dat kost nog wel eens een zere vinger
Voordeel van saartje is wel dat ze niet eenkennig is zoals yoda

Yoda heeft nog steeds weinig belangstelling voor haar hij vindt het prima dat ze er is en doet ook niet lelijk of zo maar komt nog steeds heel graag bij me zitten en knuffelen is zijn grootste passie
Als saartje dan op mijn ander schouder komt zitten dan mag dat wel maar niet op de zelfde schouder want dat is hem echt te dichtbij. Ook durft hij er niet langs als ze tussen mij en yoda in zit dan zit ze letterlijk even in de weg gelukkig is het een doorzetter dus hij komt uiteindelijk wel waar hij wil zijn
Maar net zoals hij van andere mensen behalve  mij niet veel moet hebben heeft hij nog ook niet echt een klik met ander vogels

Maar mischien is twee weken wel te kort om daar iets over te zeggen

Lin

Je hebt nu wel een tuigje voor ze als ze buiten zijn? Ze zitten samen in de kooi nu? Gaat best prima wat ik zo lees.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25

Ze zitten vanaf dag één samen in de kooi en dat gaat idd prima
En nee ik heb geen tuigje voor buiten het is een groot drama om het om te krijgen en naar buiten gaan moet wel leuk blijven
Dus heeft mijn handige man een ren h gemaakt die op het gras kan zo hebben ze alle vrijheid zonder vast te zitten  en hoeven ze ook niet meer gewiekt te worden straks
En zijn ze veilig voor de loslopende kattenop de camping en voor de vele roofvogels die hier zitten
Zo kunnen  ze toch lekker met de blote pootjes in het gras en de madeliefjes plukken  :D
Ze genieten volop van het buiten zijn net als ik overigens

Vogelvrouwtje25

Inmiddels is saartje nu vijf weken bij ons waarvan vier op de camping
Ze doet het niet slecht stapt prima op maar een knuffel of zo zit er nog niet echt in
Ze kijkt alles af van yoda en loopt hem de hele dag achter na
Zo heeft ze inmiddels geleerd hoe je zelf in en uit het hok moet en ze probeert iedere keer indruk op hem te maken door mooi te gaan lopen en rond te paraderen zodra hij uit het zicht is begint ze om hem te roepen
de liefde is alleen niet wederzijds yoda tolereert haar in de kooi en in de buurt maar als hij bv op mijn schouder zit en zij wil dat ook verhuist hij gauw naar de andere kant
Ook als ze tussen ons instaat blaast hij naar haar
Hij doet niet lelijk ze maken ook geen ruzie maar hij ziet haar nog niet als partner dat ben ik nog steeds in zijn ogen
Hij trekt nog steeds zijn hele trukendoos voor me open om maar in de smaak te vallen
Ik heb saartje gekregen en ook regelmatig hier op het forum het advies gekregen om een tweede valk er bij te nemen
Ik denk dat het voor saartje ook echt een feest is hier zeker als je bedenkt dat ze nooit haar kooi uitkwam en weinig aandacht kreeg nu heeft ze alle vrijheid loopt zelfs buiten en zit niet meer alleen
Maar wat yoda betreft heb ik niet echt het idee dat ik hem er een groot plezier mee heb gedaan
Denk je dat dit nog gaat komen of zal het zo blijven.
vindt het zelf geen ramp ben juist blij dat yoda nog heel veel naar me toe trekt en ik hoop dat saartje hem zal gaan volgen. Ze is wel nieuwsgierig naar alles wat hij doet en vindt het ook heel fascinerend als hij zit te koelen ze durft alleen zelf nog niet zo goed
Het grappige is dat mijn zoontje haar wel kusjes kan geven op haar buik en ze van hem af en toe een aai accepteert terwijl yoda weer helemaal niks van hem moet hebben die zet het zelfs op een gillen

Valkjes het blijven rare beesten, of mischien proberen we ze wel te veel mensen lijken eigenschappen toe te bedenken


Lin

Wat was de geschiedenis van Yoda ook alweer? Was die met de hand gevoerd?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25

Yoda kwam hier met 9 weken heb hem in het begin nog wel wat eivoer bij gevoerd omdat hij net uit het blok was hij kon toen nog niet zelfstandig genoeg eten, beetje luie vogel zeg maar
Na een week kon hij dit wel en is hij al die tijd met mij aleen geweest ongeveer 6 maanden en al die tijd aleen maar aandacht voor mij gehad ook nooit intresse getoont in de andere huisgenoten of in visite

Wat ik van saartje weet is dat ze een papvogel was die met de hand is groot gebracht maar daarna heel veel tijd in de kooi heeft doorgebracht ze is van een vriendin geweest
Deze heeft toen katten gekregen en dus heeft saartje het afgelopen jaar in de dierenwinkel gewoont die is nu gestopt en zo is ze bij mij gekomen
Saartje heeft in de drie jaar dat ze oud is al met drie partners samengewoond waaronder een grasje en een bonte boer
Yoda is dus haar vierde maatje

Ze zitten wel naast elkaar maar er zit altijd minstens 10 cm tussen

Lin

Oh naast elkaar is al een goed teken hoor.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25

Fijn om te horen lin dan komt het vast wel goed
Tenslotte vond ik mijn man ook niet meteen de eerste dag leuk

Vogelvrouwtje25

Inmiddels is saartje  u al een maand of drie bij ons en ze past zich steeds beter aan
Ze is nog steeds erg op zichzelf en gaat haar eigen gang maar komt toch nu wel eens bij je zitten en ze is  nu ook te aaien
Allemaal hele goeie ontwikkelingen dus

Er is alleen een maar sinds dat ze er is is yoda meer gaan roepen om aandacht hij heeft niet zo heel veel met saartje en begint de boel op zijn kop te zetten
Inmiddels schreeuwt hij behoorlijk hard en lang achter elkaar
Hoe leif saartje ook is soms dank ik was het wel een goeie keuze om er een tweede bij te nemen
Het vervelende is dat yoda zo hard schreeuwt dat de rest van het gezin het behoorlijk zat begint te worden en er best wel klaar mee zijn

Ik zelf vindt het vervelend maar als ik in de kamer ben en ze gewoon los laat neemt het gedrag wel af
Probeer ook in de kooi ander dingen aan 't bieden tegen verveling of ze naar buiten mee te nemen dan hoor ik ze niet
Maar meneer maakt er echt een potje van als we zitten te eten dan gaat hij gillen
Als ik de kamer uit gaat gaat hij gillen
Ect hij roept eigenlijk de hele tijd om mij nu ik zit te typen gaat hij ook steeds harder te keer

Wat kan ik nog doen om dit te voorkomen
Zelf probeer ik het te negeren en hem pas aandacht te geven als hij ophoud maar door de huisgenoten wordt er nog al eens terug geroepen en heb het idee dat het dat aleen maar triggert

Ik wil mijn vogels niet kwijt dus HELP