16 april 2024, 06:56:25

Zitstokken

Gestart door Erna, 11 april 2004, 04:36:02

« vorige - volgende »

Erna

Hallo,

Ik heb gisteren een voliere gekocht, nou moeten daar nog zitstokken in gemaakt worden. Ik heb vanmiddag geribbelde stokken gekocht, en wil die morgen op maat gaan maken. Maar ik bedacht me dat ik "echte"  stokken  mooier vind. Ik heb een kersenboom in mijn tuin staan, kan ik daar takken afhalen om erin te hangen ? Ik weet dat je takken van fruitbomen mag geven, geldt dit ook voor een kersenboom ?

Groetjes van Erna


Paul

Hoi Erna,

Een kersenboom valt ook gewoon onder de fruitbomen volgens mij hoor.
Vogels zitten buiten ook altijd aan de kersen te eten dus die zijn ook niet giftig en dan kunnen de takken zeker ook.
Dus zet gerust even de zaag in de boom :-)
Vaak hebben ze het liefst verse takken met die groene bast er nog omheen.
Meestal is hier na een dag al niks meer heel van een tak zo gek zijn ze erop dat te slopen :-)

Groetjes, Paul

Erna

11 april 2004, 05:57:27 #2 Last Edit: 11 april 2004, 05:58:41 by Erna
Hoi Paul,

Dank je wel voor je advies. Nou, dat wordt morgen de kersenboom snoeien.... :D :D :D
Ik heb 1 valkje, binnenkort twee, omdat mijn popje met 6 maanden eitjes ging leggen. Ik wilde voor die twee een grotere kooi. Een vriendin van mij ging kijken voor een voliere en vroeg of ik mee ging..... Toen bleek dat hij er twee te koop had staan..... voel je hem al ?  ;D ;D ;D
Er staat nu een joekel van een voliere in mijn kamer ( 1 meter bij 0.60 cm ) van Terenziani. . Trudie heeft ooit tegen mij gezegd, tja je begint er met eentje...... :D :D
Ik schiet steeds in de lach, als ik naar mijn  nieuwe kooitje kijk en dan naar Sjaantje, ik zal haar een routeplannertje meegeven, die verdwaalt straks in haar nieuwe huis.

Groetjes van Erna en Sjaantje

Paul

Hoi Erna,

hahaha ik weet precies hoe dat gaat ja.
Ik heb altijd 1 valkje gehad tot ik er een bij kreeg en toen nog twee opgevangen die in nood waren en toen nog twee die zielig gedumpt werden en nu heb ik er 19  :o
Meer kunnen er ook niet echt bij anders kunnen we zelf het huis straks niet meer in hahaha
Zo'n kamervolliere is wel heel mooi dan hebben ze er tenmiste wat ruimte in.
En hier vliegen ze ook bijna elke avond een aantal uren in het rond dat is best heel gezellig :-)

Groetjes, Paul

Speedy

 :D :D :D :D

Ik zeg niets))))
Nou Paul, je zegt dat er niks meer bij komt, maar heb jij dan nooit een lievelingetje ertussen zitten? Dat je toch besluit om die te houden? Ik wel hoor, heel moeilijk soms.

Die Erna,  ;D :Dik kan je nu al zeggen, dat je het ook niet bij 2 zal laten, zeker niet in zo een grote volière.
Je zal zien, dat er genoeg ruimte in is voor nog minstens 2? hahahahahaa


Veel succes ermee.
   Trudie


Khiru

11 april 2004, 16:55:47 #5 Last Edit: 11 april 2004, 16:56:35 by Khiru
Hey,

Als het aan mij lag zou ik nu ook al zeker een valkje of 4 hebben, maar dat is dan weer het nadeel van nog bij je ouders te wonen.  Enkel hopen dat de mijne beginnen te broeden, dan heb ik toch lekker meteen een paar valkjes bij.

Over die takken uit je kersenboom, volgens de dierenwinkel bij ons op de hoek heb ik me laten vertellen dat takken van de kersenboom zeer goede zitstokken maken samen met die van de notenboom, omdat het hout redelijk vast is en ze dan langer meegaan.

Grts Bart

giovanni

11 april 2004, 20:31:53 #6 Last Edit: 11 april 2004, 20:32:34 by giovanni
Ik pel de zitstokken uit men bomen altijd en voor ze er in gaan was ik ze natuurlijk zeer goed met warm water. Zo zien ze er net uit als in de winkel:) Ze zijn er dol op en zitten hier dan ook het meest op.

En zijn takken van een Syringa-boom (ook wel: josefientes) ook goed? heb hier nog zulke staan in de tuin, met mooie takken. Ik geruik nu deze van onze berk, maar die is al lang gesnoeid en heeft dus niet zo'n lange, stevige takken meer. Ze zijn wel al aan vervanging toe:)


En jah, ik zou het ook wel weten hoor, als ik mocht kiezen om nog meer valkjes te hebben:D

grtjs