28 maart 2024, 17:26:24

niks willen proberen

Gestart door spiky, 4 juni 2017, 11:08:49

« vorige - volgende »

spiky

Hoi,

Al meerdere balkjes gehad en allemaal tam kunnen nemen krijgen met voedsel. Ik heb nu een nieuw gezinslid een popje genaamd Tessa. Ze is al een half jaar geweest. Ze is echter voortdurend bang. Ze eet inmiddels wel als ik naast de kooi zit maar zodra de hand maar in de buurt van de kooi zit doet ze niks anders als met de rug naar me toe zitten. Ze heeft ook Total geen interesse voor al het eten behalve zaadjes. Ze laat het liggen zelfs als ik t in de kooi leg. Als ik mijn hand in de kooi doe loopt ze er gerust over heen maar ze gaat wel heen en weer rennen zodra ik een vinger beweeg. Ze bijt niet maar er komt geen verandering in de situatie, verder als dit kom ik niet. Ik geef ze de zaadjes in een bakje die ik 3 maal daags met mijn hand er bij aanbied. Ze eet dan wel als ik mijn hand in de opening van de kooi doe maar niet als de hand verder de kooi in is. Probeer dit nu al dik een maand zo maar kom niet verder.  Nu vraag ik me af of ik haar misschien gewoon moet wennen aan het pakken immers ze loopt zo over je hand en bijt ook niet. Gewoon om te kijken of we op die manier verder komen. Echt van alles op gebied van voer geprobeerd maar kom daar niet verder mee. Zijn er mensen die ervaring hebben met het pakken en op die manier tam maken? Ze is wel gek op zonnebloempitten als ik niet met de hand in de kooi ben. Dus dacht misschien kan ik die voeren als ik haar gepakt heb.

Groetjes en alvast bedankt voor de reacties samantha

Lin

Ja gewoon alles aanbieden zonnepitten of trosgierst en kijken of ze dan komt. Wellicht een geraspt sliertje wortel wat ze interessant vindt?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)