28 maart 2024, 22:02:34

ouder en jong valkje

Gestart door illy, 28 mei 2017, 21:02:25

« vorige - volgende »

illy

Hoi hoi

ik heb sinds een half jaar een valkje (een wildkleur) Buddy overgenomen van 9 jaar. ik heb hem in die tijd behoorlijk tam gekregen
en wel zo goed dat ik geen rust meer heb, hij wil constant gekroeld worden en doe ik dat niet dan wordt hij kwaad, hij kan ook behoorlijk schreeuwen maar zolang hij maar bij me zit is ie stil..
nu heb ik besloten om er nog een valkje bij te zetten.. ik heb nu sinds 3 dagen een albino Rico van ongeveer een jaar heb ik me laten vertellen, het schijnt een mannetje te zijn, zeker weten doe ik het nog niet... Deze is overigens niet tam.
nu heb ik ze allebei in een eigen kooi zitten maar de bedoeling is dat ze samen gaan zitten
we laten het Buddy gewoon los vliegen en hij zit de hele dat op de kooi van Rico, maar of dat nou interesse is naar Rico of
meer interesse in de kooi... ik zelf denk het laatste want als de Rico te dicht bij Buddy komt is hij pleite
Ik heb vandaag allebei de kooien opengezet maar Rico komt er niet uit, wel gaat Buddy regelmatig in die kooi zitten maar als Rico in de buurt komt is Buddy weer weg..
Kan ik Rico wel gewoon bij Buddy zetten of gaat dat niet meer goed komen omdat Buddy al wat ouder is en alles claimt..

Groetjes Illy..

Lin

Hoi,

Wat goed dat je je eerste valkje zo tam hebt gekregen. Vaak zijn albinos poppen ivm geslachtsvererving maar het kan natuurlijk wel een man zijn. Ik vind twee volwassen mannen die niet samen zijn opgegroeid altijd wel een beetje spannend. Ik zou het zelf nooit aanraden ondanks dat het wel goed kan gaan. Als er nu nog geen ruzie is zou ik ze gewoon bij elkaar laten en de albino in de kooi tam maken als Buddy eruit is.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

illy

vandaag heeft Rico trosgierst uit mijn hand gegeten, maar wilde hem toch zijn eigen kooi uit hebben omdat ik ze toch samen in 1 grote kooi wil...
Vandaag dan ook voor het eerst uit zijn kooi, hij moet natuurlijk nog de hele hut verkennen.
Waar Buddy gaat, gaat Rico ook alleen is Buddy nog wat aan de wantrouwige kant, maar ze kunnen al redelijk dicht bij elkaar zitten.
Ben alleen benieuwd hoe we hem in de grote kooi gaan krijgen nu, dus dat is een nieuw projectje voor vandaag en dan hoop ik dat alles goed gaat als ze eenmaal in de kooi zitten...

Lin

Ik gaf ze altijd vanaf de middag niks meer alleen kleine beetjes trosgierst om tam te maken. Op een gegeven moment gingen ze weer de kooi in.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)