Met welke middelen desinfecteren?

Gestart door Suzanne, 10 april 2004, 00:53:11

« vorige - volgende »

giovanni

10 april 2004, 01:46:12 #15 Last Edit: 10 april 2004, 01:51:51 by giovanni
jah, in een zwembad is dit ook verdund hoor. En als je dan er uitkomt 'prikt' dit dan in de ogen(van de meesten), dus bij valkjes is dit erger als je een beetje logisch nadenkt ;)

grtn

Stijn dc

hoi

vreemd dat het dan nog nooit gebeurd is :)

SDC:D

Tara

Hoi Stijn,

wel goed dat je nog geen problemen gehad, misschien dat het toch nog meevalt. Maar waar laat jij al die vogels dan als je die 3 dagen weg uit de volière doet :o

Groetjes, Tara

giovanni

10 april 2004, 01:53:04 #18 Last Edit: 10 april 2004, 01:53:31 by giovanni
jah, nooit, maar zoals ik al zei 1keer is genoeg

Stijn dc

hoi

ik zet ze bij de roodruggen in de andere voliere.

SDC:D

Inger m

Hoi,
Halamid D is ook prima geschikt om dierenverblijven mee te ontsmetten, het wordt er speciaal voor verkocht. Je moet alleen oppassen voor je ogen en handen (dus de normale veiligheidsmaatregelen nemen). Het doodt bacterien, virussen en schimmels. Het verblijf moet echter wel van te voren worden schoongemaakt, voordat het ontsmet wordt.

Er wordt hier wel erg fel gereageerd op het chloor (bleek). Ik heb het zelf ook weleens gebruikt om schoon te maken (verdund) en kennissen van mij maken er elke week! het konijnenhok mee schoon. Het wordt wel verlucht, maar ik heb nog geen negatieve effecten opgemerkt. In veel vogelboeken wordt chloor (nog) aangeraden om de verblijven mee te ontsmetten.
(maar wel de veiligheidsmaatregelen in acht nemen: verluchten, goed naspoelen en op jezelf letten)

Ontsmettingsmiddel is nu eenmaal geen fijn spul. Halamid is overigens ook een chloorverbinding (of zoiets).

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

giovanni

"U kunt deze vogels het beste als koppel houden. meestal is het houden van een groep gedoemd te mislukken door de AGRESSIVITEIT van deze vogels"  >:(
(met dank aan: 'Kooi-en Volièrevogels' van Esther J.J. Verhoef - Verhallen)

jah, dit spreekt boekdelen, hè. Ook hier zitten ze onveilig :-/
Ook in deze  3 dagen bij de roodruggen is er kans op een dode :-/ (=> 1=genoeg)

Suzanne

Hoi Inger,

Waar kan ik dat Halamid D krijgen? Het lijkt me nl. geen slecht idee om desinfectie middelen af te wisselen ivm het resistent worden van de bacterien e.d.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Inger m

Hoi Suzanne,
Het is verkrijgbaar in kleine zakjes (voor circa 10 liter water) in poedervorm, maar ook in grote emmers!
Ik heb het destijds gekocht op de vogelmarkt, maar is vast ook wel verkrijgbaar in dierenwinkels of bij Boerenbond/ welkoop.
Mochten ze het niet hebben, dan kun je het vaak wel bestellen viade betreffende winkel.

gr Inger
problem.

Inger m

Hoi,
Nog even 'of topic'. Het is natuurlijk een risico om valken bij roodruggen te zetten, maar meestal zijn vogels agressief gedurende het broedseizoen. Ik heb nl wel vaker roodruggen bij valken (en andere vogels) in een voliere gezien, zelfs met jongen. Ik denk dat je dit zelf in de gaten kunt houden, toch?

gr Inger
problem.