Koppeltje valken met jongen krijgt hulp van ander valkje

Gestart door Heike1, 18 mei 2017, 21:57:12

« vorige - volgende »

Heike1

Hallo iedereen,
Sinds enkele jaren genieten we van onze valkparkietjes in een mooie grote vogeliere.  Ik heb 2 koppeltjes en daarnaast nog 2 mannen en 2 popjes.
Mijn 2 koppels hebben nu sinds een goeie week elk 4 jongen.
Nu had ik al gezien dat onze Pico (man die nog alleen is) super veel interesse had in het ervoer.
Toen ik vandaag de nestjes controleerde zat Pico in het nestje, zat papa Rio voor het nest te waken en mama Martje rustig bij de andere vogels. Ze wisselen elkaar af. Dit heb ik nog nooit meegemaakt en kon hierover ook niets vinden. Laat ik dit gewoon met rust of neem ik Pico best weg? Hebben jullie tips voor mij?
Alvast bedankt
Heike

Vogelvrouwtje25

Ik heb hé geen idee wat je hier mee moet doen vindt het heel bijzonder al komt het in de dierenwereld wel vaker voor dat ze voor elkaars jongen zorgen
Ik zou zeggen laat de natuur zijn gang gaan en zodra je het idee hebt dat het slecht is voor  de jongen of de ouders heibel gaan maken met pico dan kun je ze altijd nog scheiden
En verder zou ik maar eens een vriendinnetje voor pico gaan zoeken hij zou een prima vader zijn

Lin

Dat gebeurt vaker, zolang er geen jaloezie is en ze jongen gaan verwonden dan gewoon zo laten.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Heike1

Bedankt voor de info, dan zie ik hoe het verder gaat.  Er zit een nieuw popje in de vogeliere, maar blijkbaar heeft Pico ze nog niet kunnen veroveren ;D