28 maart 2024, 15:04:15

Wat ouder valkje los laten vliegen

Gestart door BaasjevanKoko, 20 mei 2017, 18:53:16

« vorige - volgende »

BaasjevanKoko

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb sinds kort een valkparkietje Koko, van 2 jaar. Ik heb hem overgenomen van een man die er niet meer voor kan zorgen. Hij is niet handtam, maar ook niet heel bang. Hij hoeft van mij in eerste instantie niet helemaal handtam te worden, maar wil wel graag dat ie los kan vliegen. Dat heeft ie bij die man nooit gedaan. Ik krijg aankomende woensdag een nieuwe kooi want de kooi waar Koko nu in zit is niet echt super. Kan ik hem nog aanleren dat als ie losvliegt, hij nog terug naar de kooi vliegt? Dat dat zijn plekje is? En hoe pak ik dat aan?

Alvast bedankt voor de tips!

pita82

Het lijkt mij idd lekker als koko kan gaan vliegen! ;D
Ik zou de eerste keer proberen als je een tijdje thuis bent.
Denk dat hij uiteindelijk vanzelf terug gaat voor zijn eten.
Verder zou ik kijken hoe koko reageert. Misschien kan je hem leren op een stok te stappen en hem zo in en uit de kooi te halen.

valkparkiet80

Ik zou koko los laten als je nergens heen hoeft. Dan gewoon de kooi open doen en kijken of hij er uit gaat. Als koko er uit gaat laat je gewoon de kooi open staan zodat hij er altijd in kan wanneer hij dat wil. Ik heb er ook een paar die niet handtam zijn en die laat ik gewoon los laat dan de kooi open. en bij mij zijn ze dan bijna de hele dag los. Als ze honger krijgen gaan ze er dan van zelf weer in en dan doe ik de kooi dicht

BaasjevanKoko