29 maart 2024, 11:21:13

Valkje bijt zachtjes in mijn vel

Gestart door Vogelvrouwtje25, 16 mei 2017, 22:11:53

« vorige - volgende »

Vogelvrouwtje25

Mijn valkje is sinds een week of twee als ze in mijn  nek zit vaak in mijn vel aan het bijten, niet hard maar heel zachtjes net als waneer ze haar eigen veren pak verzorgd
Op zich geen groot drama maar soms doet het best wel zeer
Wat knaag spullen betreft komt ze niks tekort weet dan ook niet zo goed wat ik hier mee moet
Is het affectie van haar ?  of is het aandacht vragen vaak als ik ze dan daarna kriebel houd ze op maar daarna begint ze meteen weer
Moet ik het gaan verbieden of voortaan een vpcoltrui gaan dragen ?
Wij heeft er een tip

Lin

Wegzetten als ze je bijt en als ze rustig is aandacht geven.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25

Dank je voor de tip
Al moet ik ze dan wel veel bij me wegzetten denk ik, maar ik wil ook graag dat ze erop mee ophoud het is echt irritant en soms ook pijnlijk

Lin

Probeer dan af te leiden met een speeltje. Bijvoorbeeld iets met een belletje ofzo. Zet haar vervolgens weg en leg het belletje of balletje bij haar.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25

Dat ga ik eens proberen
Ik duw haar nu zachtjes weg en zeg nee dat heeft ookunnen al wat effect maar wil ook graag dat ze niet nog banger wordt voor handen als dat ze nu al is

Ze stapte toe ik haar in het begin had zo op mijn hand geen probleem maar inmiddels doet ze dit niet meer ze stapt nog wel op mijn arm ik kon ze ook zo uit de kooi pakken
Ik denk dat ik de oorzaak hiervan wel weet mijn zoontje is best druk en hardhandig geweest met de vogel hij doet dit niet expres maar vanuit zijn enthousiasme. Soms is het best lastig want wat ik door de week werd opbouw breekt hij in het weekend weer af
Mij  zoon is 11 maar krijg het er niet in dat hij er rustig mee moet doen met tot gevolg dat ik hem soms maar gewoon verbiedt om de vogel te pakken
Wat wel heel jammer is want hij is gek op de vogel maar de liefde is niet wederzijds