29 maart 2024, 14:01:15

tweede valkparkiet

Gestart door Mitsy, 20 mei 2017, 22:24:14

« vorige - volgende »

Mitsy

Mijn dochter heeft een hele tamme valkparkiet. Het is een vrouwtje van 5 jaar. Mitzy is door haar ouders zelfstandig gemaakt en pas daarna door ons tam gemaakt. Ze ziet mijn dochter als partner maar als zij er niet is zit ze bij mij op de schouder. Als één van ons thuis is vliegt ze los. De laatste tijd is mijn dochter veel weg en hebben we besloten om te proberen om er een partner bij te zetten. We hebben gekozen voor een volwassen, al tam mannetje omdat dit de meeste kans van slagen heeft. Het mannetje is inderdaad erg tam en ook veel op mensen gericht. Ondanks dat heeft hij wel belangstelling voor Mitzy. Deze heeft echter totaal geen belangstelling voor hem en vliegt steeds weg. Ze hebben verlopig nog ieder een eigen kooi. Hoelang duurt het voordat je kan zeggen of dit wat wordt of niet. Verder schreeuwt het mannetje heel erg veel en laat zich niet in zijn hok terug zetten. Gaat er vanzelf na een tijdje weer in als hij honger krijgt maar daardoor kan hij alleen los als we zeker weten dat we ook tijd hebben om te wachten tot hij er weer in gaat. Heeft iemand tips hoe we ze sneller aan elkaar kunnen laten wennen en wat we aan het geschreeuw kunnen doen

valkparkiet80

Ik had een popje wat haar vriendin van overleed. Toen heb ik bij de dierenwinkel een andere valkje er bij gehaald man. Die gelijk samen in 1 kooi gezet en de kooi een dag of 3 dicht gelaten. Na 3 dgn heb ik ze laten vliegen en het popje bleef maar gillen want die was gewend in haar eigen kamer te zijn. Na een paar dagn van proberen werd ik gek van het gegeil heb haar naar haar eigen kamer gedaan het mannetje in de kooi gelaten want ze keken niet naar elkaar om. en toen de pop in hun eigen kamer was begon de man te gillen die ook naar hun eigen kamer gedaan en nu kunnen ze niet zonder elkaar waar de 1 is is de andere ook. en ze hebben op dit moment 4 jonkies. Dus mijn idee van jullie valkjes is samen in 1 kooi zetten paar dgn vast laten zitten en dan los laten als je niet aan tijd gebonden ben

Lin

Indien ze nog niet samen zitten dan inderdaad samen zetten.  Kan nog wel weken duren voordat er vooruitgang is omdat ze allebei wat ouder zijn.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mitsy

Ik vind samen zetten wel wat eng. Heb wel toen ik weg ging de hokken tegen elkaar aangezet maar zie nog geen vooruitgang. Nu is Mitsy ook nog broeds. Zodra ze eieren legt komt ze haar hok niet meer uit en dult ook niemand bij haar hok. Dus dat schiet ook niet op.

valkparkiet80

Ik zou ze gewoon samen zetten in 1 kooi. Ze wennen vanzelf wel aan elkaar.