28 maart 2024, 10:52:09

Nieuw!

Gestart door Isabeltje, 14 mei 2017, 18:19:12

« vorige - volgende »

Isabeltje

Hoi allemaal,
Ik heb mij zojuist aangemeld na een tijdje meegelezen te hebben. Ik hoop eerdaags naar een eigen woning te verhuizen, en dan na de zomer een valkje in huis te nemen!
Dit omdat ik in Augustus 3 weken op vakantie ga, en dat niet eerlijk vind voor de valk als ik m net zou hebben.. ik overweeg sterk om voor een herplaatser te gaan, omdat er zo veel zijn (o.a. op marktplaats..) die een nieuw huisje zoeken.. Ik zal een heleboel vragen stellen, om zo goed mogelijk voorbereid te zijn op de komst van mn nieuwe huisgenoot!

Vogelvrouwtje25

Hoi isabel
Leuk dat je er bij bent en dat je een valkje gaat nemen
Heel nobel dat je voor een herplaatser wilt gaan maar als ik je een tip mag geven doe het niet via  marktplaats vaak kom je dan toch bedrogen uit , beestje blijkt helemaal niet zo tam re zijn of schreeuwt de hele boel bij elkaar mensen doen hun vogel vaak niet weg om de reden die ze opgeven
Een valkje is echt wel een vogel waar je een band mee opbouwd en die je zo 15  jaar kan worden
Er zijn in Nederland een aantal organisaties die vogels herplaatsen en die zoeken een goede match voor jou ik zou eerder dat aanraden als je voor een herplaatser gaat
Ook op deze site worden regelmatig herplaatsers aangeboden
Daarnaast is een oudere vogel die niet tam blijkt te zijn ook moeilijk tam te krijgen
Heb zelf ook altijd asiel dieren of afdankertjes  gehad bij de een ging het goed bij de ander minder
Mijn valkje is eigenlijk een van een eerste dieren die bij een fokker vandaan komt

Ik hoop dat je hier wat aan hebt groeten en succes
Ik ben benieuwd met wat voor vaukje je straks langs komt

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)