28 maart 2024, 14:17:35

Zieke valkparkiet

Gestart door Mike, 12 mei 2017, 17:09:08

« vorige - volgende »

Lin

Citaat van: Mike op 18 mei 2017, 22:15:24
Citaat van: Lin op 18 mei 2017, 07:14:46
Pellets heb ik ook gegeven van Harrisons. LEt er wel op dat je daarvoor een overstapplan gebruikt m van zaad naar pellets te gaan.

Okee, we gaan het proberen.
Ik voorzie een hoop geschreeuw om trosgierst :-)


Trosgierst kan je maar beperkt geven 2x in de week een stengel is voldoende.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mike

19 mei 2017, 21:14:03 #31 Last Edit: 19 mei 2017, 21:15:45 by Mike
Citaat van: Vogelvrouwtje25 op 18 mei 2017, 23:28:14
Iets weg masseren bij een niet zo tamme vogel lijkt me een stress vol gebeuren iedere dageval, maar ja een operatie brengt ook wel veel risico's met zich mee op de leeftijd en bij vogels in het bijzonder

Het zelf net afgelopen week een van mijn kippen een week lang 5 maal daags moeten masseren ivm een verstopping in de krop ter grote van een honkbal en ondanks dat de kip supper tam was ging ze me uiteindelijk toch uit de weg
Helaas heeft het in ons geval niet mogen baten en  heb ik haar uit haar lijden verlost
Ik hoop dat jij meer geluk hebt ik wens je het in iedergeval toe en succes met je zoektocht

Sterkte met het verlies van je kippetje, jammer dat ze niet meer te redden was...
Ik ga uiteraard alles op alles zetten, volgens sommige experts kunnen die bulten slinken door een vetarm dieet.
Denk dat ik dat eerst ga proberen, en even een paar weekjes aankijk of het slinkt, zo niet dan wordt het opereren.
Punt is wel dat ze nog steeds niet helemaal lekker is, dus op dit moment zie ik opereren ook niet zo zitten.
In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Mike

19 mei 2017, 21:14:57 #32 Last Edit: 19 mei 2017, 21:23:33 by Mike
Citaat van: Lin op 19 mei 2017, 07:39:14
Citaat van: Mike op 18 mei 2017, 22:15:24
Citaat van: Lin op 18 mei 2017, 07:14:46
Pellets heb ik ook gegeven van Harrisons. LEt er wel op dat je daarvoor een overstapplan gebruikt m van zaad naar pellets te gaan.

Okee, we gaan het proberen.
Ik voorzie een hoop geschreeuw om trosgierst :-)


Trosgierst kan je maar beperkt geven 2x in de week een stengel is voldoende.

Ze kreeg er meestal wel meer, maar dat is nu dus over.
Ik ben bij Jumper en Faunaland geweest voor pellets, maar die hadden ze niet op voorraad.
Ik zie die Harrissons pellets alleen voor papegaaien, denk je dat deze ook goed zijn?
https://www.avonturiashop.nl/nutribird-g14-tropical-1-kg.html
En denk je dat vitaminedruppels door het water doen zin heeft, aangezien ze zo weinig drinken?

Vogelvrouwtje25

Wat de vitamine druppels betreft ja ze drinken idd niet veel maar alles wat ze extra binnen krijgt is mooi meegenomen
Zelf Deo ik de druppels nogwel eens over eivoer heen ipv water hierdoor krijgen ze het ook binnen
Wat de pellets betreft kan ik je geen advies geven, papagaaien hebben toch een ander dieet denk ik
Je kunt het eens bij uwdierendiscount.com of .nl proberen die bezorgen het via de post thuis ze hebben ook vogelvoer

Mike

21 mei 2017, 15:16:18 #34 Last Edit: 21 mei 2017, 15:18:44 by Mike
Citaat van: Vogelvrouwtje25 op 20 mei 2017, 19:35:17
Wat de vitamine druppels betreft ja ze drinken idd niet veel maar alles wat ze extra binnen krijgt is mooi meegenomen
Zelf Deo ik de druppels nogwel eens over eivoer heen ipv water hierdoor krijgen ze het ook binnen
Wat de pellets betreft kan ik je geen advies geven, papagaaien hebben toch een ander dieet denk ik
Je kunt het eens bij uwdierendiscount.com of .nl proberen die bezorgen het via de post thuis ze hebben ook vogelvoer

Je hebt die pellets ook voor valkparkieten, van Nutribird.
Ik zal ze morgen bestellen, samen met vitaminedruppels en nog wat dingetjes om uit te proberen.
Heb al een gekookte doperwt, stukje wortel en sinaasappel geprobeerd, maar zodra ze het ruikt begint ze al te blazen.
Heeft ze altijd al gehad, alleen van een stukje appel wil ze nog wel eens een klein hapje nemen, maar echt lekker vindt ze het niet.

Vogelvrouwtje25

Die van mij is ook geen fruit en groente eter ze doet er niks mee

Mike

22 mei 2017, 00:24:37 #36 Last Edit: 22 mei 2017, 00:27:34 by Mike
Citaat van: Vogelvrouwtje25 op 21 mei 2017, 19:08:16
Die van mij is ook geen fruit en groente eter ze doet er niks mee

Aha, dus ik ben niet de enige!
Ik hoor altijd van iedereen dat hun vogel gek is op dat spul, dacht al dat ik een hele rare vogel had of iets verkeerd deed.
Ben het hele weekend bezig geweest om er iets van groente of fruit in te krijgen, maar niets, ze komt er niet eens bij in de buurt.
Heb het beste eivoer gehaald dat er is, maar dat wil ze ook niet.

Lin

Probeer eens te raspen of aan iets op te hangen zodat ze ermee kan spelen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mike

Citaat van: Lin op 22 mei 2017, 07:35:16
Probeer eens te raspen of aan iets op te hangen zodat ze ermee kan spelen.

Heb ik ook al geprobeerd, ze blijft op veilige afstand.
Ze heeft net wel een klein stukje abrikoos gegeten, even kijken of dat voor herhaling vatbaar is.
Inmiddels heb ik pellets en vitaminedruppels besteld, ben benieuwd.

Vogelvrouwtje25

Mijn valkje is een hele slechte fruit en groente eter waren haar ouders ook, dus er zijn echt meer valkjes die er niet van houden. De enige manier dat xze soms iets wil eten is als ik er zelf naast zit en ik ook fruit eet zien eten doet eten. Mischien dat je dat kunt proberen of anders fruit pureren
Die van mij is overigens wel gek op takken van de fruitbomen

Mike

Citaat van: Vogelvrouwtje25 op 23 mei 2017, 08:04:51
Mijn valkje is een hele slechte fruit en groente eter waren haar ouders ook, dus er zijn echt meer valkjes die er niet van houden. De enige manier dat xze soms iets wil eten is als ik er zelf naast zit en ik ook fruit eet zien eten doet eten. Mischien dat je dat kunt proberen of anders fruit pureren
Die van mij is overigens wel gek op takken van de fruitbomen

Ze is wel altijd nieuwsgierig als ik iets eet en doe wel eens een stukje fruit op mijn tong, wat ze er soms afpakt.
Vanavond viel me op dat ze van het eivoer at, en ze heeft ook al een week geen trosgierst meer gehad.
We boeken dus voorzichtig progressie :-)

Vogelvrouwtje25

Zo zie je maar weer je moeite wordt beloond
Het wordt nog wel eens wat met die vogel van jou

Mike

Citaat van: Vogelvrouwtje25 op 24 mei 2017, 08:13:25
Zo zie je maar weer je moeite wordt beloond
Het wordt nog wel eens wat met die vogel van jou

Vogelvrouwtje25

Zo is het, en meer als je best kun je niet doen

Mike

Citaat van: Vogelvrouwtje25 op 29 mei 2017, 11:45:26
Zo is het, en meer als je best kun je niet doen

Het heeft wel geholpen, de bult is bijna helemaal weg!
Ze heeft nu wel weer een ander probleem, daar maak ik wel even een nieuw topic voor aan.