11 augustus 2025, 18:43:34

Mijn nestjes 2004!

Gestart door Tara, 9 april 2004, 16:33:18

« vorige - volgende »

Nes

Hey Tara,

tjeej, wat is dat in een keer hard gegaan daar bij jou zeg!
Gefeliciteerd met de prachtige jonkies! Schattige foto's trouwens  :) echt heel lief.

Groetjes Nes.

Tara

Hoi Marianne,

als Tysia de papa wordt dan worden alle valkjes gepareld en als Samoerai de papa wordt dan worden de popjes cinnamon gepareld. Bij Tys worden alle valkjes split bont witkop en bij Samoerai allemaal split witkop, het is dus eigelijk afwachten.

Verder was het 5de jonkie er toen ik vanmorgen keek, vanavond of morgen is het 6de er, hij's druk aan het uitbreken, ben wel blij, want ik had het 6de eigelijk niet verwacht, hij was altijd zo kalm in het eitje, tot nu toe wel hahaha! Hij piept en krakt tot en met.

Ik vind wel ook dat ze erg goed gevoerd worden, misschien wel te goed zelfs, want uh, die kleine van vandaag heeft een krop van een jong van zo'n dag of 3, ik hoop dat de ouders weten wat ze doen, maar de jongen zien er in ieder geval supergoed uit dus dat zal wel zijn :-).

Verder komt misschien vanavond een 4de eitje bij Piko, vanavond ga ik nog eens kijken of er bevruchting te zien is in andere eitjes, zou in ieder geval leuk zijn :-). Met Piko & Tako kan ik wildkleur mannetjes split lutino gepareld en lutino popjes krijgen, leuk vind ik :-).

Bij Laiko en Moko verwacht ik dus het eerste jonkie woensdag à donderdag en bij hun krijg ik geparelde mannen, wildkleur mannen split gepareld, geparelde popjes en wildkleur popjes, ik hoop nu ook weer een wildkleur popje te hebben van hun, die had ik nog niet verkregen na Pinky die gestorven is en Twinky en Spirit die weg zijn naar Valérie ... Had ik geweten dat het popjes waren .. Nou ok.

Dan zag ik bij Tequila iets heel vreemds zeg, ik begin te geloven dat ze een ei moet leggen, ze heeft de houding van een valkje die een ei moet leggen!!! En het leuke is, dat Malaia dus haar partner is :P.

In ieder geval, ik denk niet dat de eitjes bevrucht zouden zijn, want ik heb ze nooit zien paren, maar ja, bij Piko is er ook al een eitje of 2 bevrucht en ik had ze ook nooit zien paren en ook hetzelfde bij Lai & Moko ;D.

Er komen weer foto's bij als het zesde jonkie er ook is :-). Desnoods sta ik morgen wat vroeger op :-).

Thx voor de lieve reacties allemaal, fijn dat jullie ons dagboekje volgen!

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Tara,

Dat gaat al snel zeg met 5 jongen in dat nestje.
En morgen dan hopelijk de zesde dat is lekker vol dan.
Dat de ouders zo goed voeren is echt super dat is een goed teken.
Ze zullen het straks wel drukker krijgen als de jongen groter worden dan hebben ze veel meer voer nog nodig.
Volgens mij kunnen ze een jong niet te vol voeren als het jong genoeg heeft zal het stoppen met vragen naar eten en dan voeren de ouders niet.
Dus dat is gewoon een hele snelle met die grote krop denk ik :-)
Succes met je nestjes.

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi Tara,

Gefeliciteerd met je 5e jong. Dat wordt dringen daar in die nestkast, haha. Ben benieuwd wanneer je 6e jong geboren wordt.

Ik had met Pikachu en Breezer ook niet het idee dat de eitjes bevrucht waren, aangezien ik ze ook nog nooit had zien wipwappen, maar uiteindelijk waren er toch 3 eitjes uitgekomen. Dus je weet maar nooit.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Nou

toen ik vanmorgen keek zag ik dat het eitje nog nie was uitgekomen, maar toen ik vanavond keek zag ik het 6de jonkie. Dus ze zijn met 6, morgen is het woensdag en ga ik foto's nemen :-).

In ieder geval, ik kan momenteel nie meer typen, zo blij als ik ben ... Tequila heeft een ei gelegd!!!!! En Malaia is de vader!!!! OOOOOO Zo blij als ik ben!!! Ik hoop zo dat het bevrucht nestje wordt!!!! OOOOOOOOOOH blij dat ik ben!!! Malaia en Tequila zitten samen te broeden!!!!!!!!

Groetjes, Megahappy Tara ;D

giovanni

yo Tara!!

prfcit voor u 6de uitgekom ei:)
én voor je eitje van tequila en mlai :)
en ben dan ook blij hè  ;) heb grote keuze aan valkjes dan :D
Kan me wel voorstellen dat je megahappy bent, zoveel jongen en nestjes in een keer :)

grtjs

Tara

Hoi allemaal,

ik ga pas vanmiddag foto's maken van de jonkies, want nou is het ten eerste nog wat te koud en ten tweede zit Tysia op 't nest, en het is veel leuker en liever als Samoerai en Elmo op het nest zitten, omdat die veel meer toelaten en veel rustiger blijven, de jonkies maken het allezes supergoed in ieder geval :-).

Bij Moko en Laiko zitten er barstjes in het eerste eitje, ik denk dat het jonkie nou wat op rust zit en over enkele uurtjes verder gaat, want gisteren zag ik nog totaal niks, en nou al een hele hoop barstjes :-).

Bij Piko lag gisteren een vierde ei, of dat er al sinds eergisterenavond ligt of niet, ik weet het niet. In ieder geval zijn de eerste drie al zeker bevrucht en het kan zijn dat het vierde ook bevrucht is, maar dat weet ik nog niet superzeker, in ieder geval vind ik het keileuk, ik ga in het weekend ook eens schouwen bij Tequila, als daar bevruchte eitjes zitten kan het jaar nie meer stuk hoor ;D.

Groetjes, Tara

Suzanne

Hoi,

Gefeliciteerd met het 6e jong. Het gaat lekker bij jou. Een hoop eitjes en jongen al. En leuk voor je dat Tequilla een eitje heeft gelegd. Ben benieuwd of het bevrucht is. Ik hoop het voor je. Wat krijg je dan voor jongen?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hoi Suzanne,

wel, ik zal eens zeggen wat ik eigelijk allemaal kan verwachten he.

Bij Elmo, Tysia en Samoerai is het denk ik al duidelijk.

Als de vader Tysia is worden alle jongen gepareld split voor bonte witkop. Als de vader Samoerai is worden de mannen gepareld en de vrouwtjes cinnamon gepareld allemaal split voor witkop.

Bij Moko (= split gepareld) & Laiko krijg ik geparelde mannen, wildkleur mannen die split zijn voor gepareld, geparelde popjes & wildkleur popjes.

Bij Tako & Piko krijg ik wildkleur mannen split lutino gepareld en lutino popjes.

En bij Tequila en Malaia krijg ik normaal gezien allemaal cinnamon geparelde, maar je weet nooit of de een of andere split is voor iets. Als beiden voor niks split zijn, worden de jongen gewoon allemaal split voor witkop, maar je weet nooit of Malaia of Tequila splits heeft. Ik ben ook benieuwd of hun nestje zal lukken.

Als het niet lukt zal ik denk ik een bevrucht eitje wisselen met een onbevrucht, Piko heeft toch gisteren of eergisteren haar vierde gelegd dus zou het op hetzelfde tijdstip moeten gebeuren, ik ben benieuwd :-). Ik wacht in ieder geval nog enkele dagen hoor :-).

Groetjes, Tara

Tara

Hoi allemaal!

Ik heb even foto's gaan nemen en zo'n uur bezig geweest met die kutverkleiningen ::) jee wat werken sommige proggies traag.

Maar ok ..

Hier komt jonkie 1:

Jonkie 2:

Jonkie 3:

Jonkie 4:

Jonkie 5:

Jonkie 6:

Ik heb geprobeerd in volgorde, en ik denk dat ze in die volgorde zijn geboren.

Nu nog enkele leuke foto's :).

Groetjes, Tara

Marianne

Hoi Tara,

Wat een leuke foto's.
Ik heb er erg van genoten.
Succes met het grootbrengen van de kleintjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Tchii

owwwwwwhhh zoww lief joh!!!
hihi 3 ouders :D nog nooit gezien :P
echt mooi hoor Tara
ik w8 vol ongedult op de volgende foto's ;)

succes,

Valérie

giovanni

yo Tara

echt sjieke foto's :)
en wnr krijgen ze nu hun groeischeut? :P zie feitelijk geen verschil tss de 6 ::)
Mss kans op lutino hoor, ene wat feller geel dan de andre;)

grtjs

Tara

Hoi allemaal,

de jonkies maken het supergoed, de eerste 2 zijn nu een weekje oud, vandaag leven ze hun 8ste dag hier :D. De oogjes zijn nog niet open, maar ik denk dat met een dag of 3 ze al open zullen gaan :-).

Verder piept een eitje bij Moko & Laiko, en een ander eitje heeft veel barstjes, echt gaaf hoor!

En der ligt een 2de eitje bij Tequila, ik ben o zo benieuwd of die bevrucht zullen raken ...

Groetjes, Tara

daan

Hoi Tara,

Wat een schitterende foto's joh.
Het gaat goed he bij jou. Leuk hoor.
Het blijft mooi spul he dat kleine grut hihiii
Succes joh.
En hopen dat idd de eitjes bevrucht zijn.

Groetjes Daan