28 maart 2024, 21:09:01

Reizen met een valkje

Gestart door nibulez, 24 april 2017, 16:58:23

« vorige - volgende »

nibulez

Binnenkort krijgen ik en mijn vriendin een valkje, hij/zij zit nu nog vredig in het eitje.

We zijn beide nog studenten en zitten op kamers. Elk weekend reizen we met het openbaar vervoer terug naar huis, dit is een reis van 2 uur (bus, trein, bus). We vroegen ons af of het mogelijk is om de vogel elk weekend mee te nemen als we naar huis reizen.

Hoe zal het valkje hierop reageren?
Zijn er manieren om het leuk te maken voor de vogel?

Ik hoop dat jullie met al jullie ervaring ons hierbij kunnen helpen.

Vogelvrouwtje25

Bij ons gaat ons valkje sinds kort ieder weekend mee naar de camping dat is minder ver als jullie moeten reizen maar hier gaat het prima
Ik heb  een vervoersbox waar hij genoeg ruimte in heeft en die van boven doorzichtig is dus hij kan ons zien tijdens de reis
We hebben zowel op de camping als thuis een uitgebreide kooi waar hij lekker in kan spelen
Ik denk dat als je er goed over na denkt en het vanaf het begin aanwenden dat het geen problemen op moet leveren. Er zijn hier veel meer mensen met vogels van parkiet tot papagaai

Denk aleen dat je er goed af moet vragen of je de extra kosten op je kan nemen je hebt ziezo twee kooien nodig die je dus ook allebei moet voorzien van speelgoed bodembedekking ect en je moet ze beide schoonhouden je kan het niet ff een weekje laten staan
Op allebei de adressen voer en zijn ze op beide adressen welkom dat zijn en of je met een vogel die best wel ka  gaan schreuwe en herrie maken in de trein wil zitten, even dingen waar je rekening mee moet houden
En als je de ene keer bij jou it en de andere keer bij je vriendin in de weekenden heb je lees drie kooien nodig
Ook al is het maar voor twee dagen ook die kooi moet ruim genoeg zijn
Daarnaast moet je ook even goed nadenken of je als student op kamers die ook nog heen en weer reis genoeg tijd hebt voor een valkje
Ik heb zelf gemerkt dat een valkje heel veel tijd en aandacht vraagt ook in het weekend
En ook ik ben student geweest dus weet ook hoe dat gaat