19 april 2024, 00:03:17

Koppeltje

Gestart door Khiru, 9 april 2004, 15:28:44

« vorige - volgende »

Tara

Hoi Bart,

ik heb ook lang getwijfeld tussen cinnamon gepareld en gewoon gepareld. Ik laat je ff een verschil zien tussen een van mijn geparelde, en mijn cinnamon geparelde.



Op het bovenste voerbakje zie je Elmo (die vandaag ei heeft gelegd), da's een gewone geparelde. Op het laagste voerbakje zie je Tequila, da's een cinnamon geparelde :-).

Groetjes, Tara


Khiru

9 april 2004, 21:40:52 #16 Last Edit: 9 april 2004, 21:42:07 by Khiru
Kira is helemaal Tequila ;D

Maar ik heb een probleempje, is hat normaal dat mijn valkjes in de plaats van de boel te verkennen tegen de klimdraad hangen en daar blijven?  Ze hebben mooie zitstakken genoeg en een ringtouw om mee te spelen, maar ze hangen maar wat aan de draad   :(
Alle tips over wat ik moet doen zijn welkom.

Grts Bart

Tara

Hoi Bart,

dat is hier ook zo als er een nieuwere valk bij is. Da's ook eerst wat wennen. Je hoeft je geen zorgen te maken.

Ja, Tequila is een cinnamon geparelde, dus je zal een cinnamon geparelde hebben :-).

Groetjes, Tara

Khiru

Ik hoop maar dat ze snel wennen aan de omgeving, ik denk niet dat het gezond is om ze snachts aan de draad te laten hangen of zullen ze zelf een warmere plaats opzoeken?
Ik moet ze toch niet in het nachtverblijf opsluiten als kippen?

grts Bart

Tara

Hoi Bart,

de kans is heel groot dat je valkjes gewoon buiten gaan blijven zitten hoor, je kunt ze niet dwingen binnen te gaan. Ze zullen vast wel naar een zitstok vliegen, maar naar binnen gaan doen ze niet zo veel eigelijk hoor.

Groetjes, Tara

Khiru

Ondertussen 7u 3u nadat ze in de voliere zijn losgelaten en nog steeds hangen ze tegen de klimdraad, ik ben ten einde raad, ze kunnen toch niet de hele nacht aan die draad hangen?

grts Bart

giovanni

tjah, als ze dit leuk vinden. Je kan ze toch moeilijk wegjagen :-/ Mss is het daar warmer, wie weet

grtjs

Khiru

Denk niet echt dat ze het warmer of leuker vinden ze zitten er in de wind :s
ze hebben prachtige beschutte zitstokken waar enkel kira af en toe op gaat zitten :(
Op deze manier gaan ze volgens mij ook geen eten vinden hoor :(

Grts Bart

giovanni

mss kun je die 'draden' weghalen of er iets voorhangen, zodat ze niet anders kunnen dan op je zitstokken te zitten. En als ze honger hebben, gaan ze het eten wel vinden hoor;)

grjts

Khiru

Nja ik bedoelde eigenlijk de afsluiting van de buitenvoliere, het lijkt me moeilijk die weg te hale of ik denk dat ik er dan morgen geen valkjes meer in terug vind :s
Ik zal maar afwachten mss hebben ze gewoon wat meer tijd nodig

grts Bart

giovanni


owjah (domdom:P)

Kan je ze andrs niet bedekken ofzow? raar dat ze daar op zitten. Of je wacht nog van handelen na een weekje ofzow.


Tara

Hoi Gio (idd dom dom dom hahaha :D)

Hoi Khiru,

dat ze daar nog steeds hangen is wel raar, ben je zeker dat ze daar niet heen vliegen zodra ze jou horen? Want dat gaat hier vaak ook zo hoor als iemand de volière bijvoorbeeld ingaat.

In ieder geval, ze zullen daar niet blijven hangen hoor.

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Bart,

Als de valkjes aan de draad blijven hangen is dat op zicht niet erg.
Ik heb ook wel eens valkjes die aan de draad slapen terwijl ze zitstokken genoeg hebben.
Er kunnen wel eens wat verwarringen ontstaan over valkjes aan de draad hangen want in nederlands noemen we dat gaas :-)
Maar ik wist wel wat je bedoelde in elk geval Bart :-)

Groetjes, Paul

Khiru

nja ik doe mijn best maar vond het woord niet meteen in de woordenboek  ;D (grapje)
We hebben nog wat kleine veranderingen gedaan waarbij Topé op een tak kwam zitten om mee te kijken, en sindsdien is hij blijven zitten ;D

Grts Bart

Tara

Hoi Bart,

fijn dat ze hun stokje hebben gevonden (ff wennen he, zie je ;-)).

In ieder geval, maak je geen zorgen, ik zei vroeger ook draad en als het eraan kwam moest ik iemand vragen wat gaas was ;D

Groetjes, Tara