3 mei 2025, 07:26:42

Is mijn valk gek?

Gestart door Robert, 11 april 2004, 08:17:14

« vorige - volgende »

Robert

De laatste tijd gedraagd ie zich steeds vreemder..

Als ik op de bank ga liggen komt ie altijd bij me zitten maar nu gaat ie meteen naar mijn voeten toe en blijft daar net zo lang totdat ik weer op sta.

Als ik zit te werken (werk thuis achter de pc's) komt ie als ie los is bij me zitten en spelen op het buro, maar de laatste tijd gaat ie achter 1 van de monitoren zitten (tft) en gaat ie roepen IeOe IeOe (geen idee wat ie daarmee bedoeld) en begint als een gek tegen de voet van mijn monitor aan te tikken(lijkt wel woody woodpecker), dan komt ie met beetje geopenede vleugels naar me toe lopen en dat met een heel vreemd loopje en begint een soort geluid "ttttttttt" te doen tegen mijn hand. Na een tijdje stopt ie en gaat ie weer terug achter de monitor of gaat op de grond zitten.

Ook vind je hem dus steeds vaker op de grond, het is dan net een hond. Hij loopt me constant achterna (moet dus altijd opletten waar ik loop) en als ik weer achter het buro ga zitten gaat ie weer bij mijn voeten zitten, of er net naast of er op. Het maakt niet uit of ik wel of geen schoenen aan heb.

Dit gedrag is iets van de laatste 3 a 4 weken, het lijkt wel of ie steeds gekker wordt. Het valkje zal nu een maandje of 10 zijn schat ik zo.

Slaan z'n stoppen soms door?

Paul

Hoi Robert,

Valkjes hebben geen stoppen die hebben ze daarbij doorverbonden  :D
Als ik dat zo hoor heb je 100 % zeker een mannetjesexemplaar te pakken.
En ik kan je vertellen die ie verliefd op je is en je probeerd te versieren :-)
Dat is heel normaal gedrag voor valkjes die je alleen hebt.
Ik heb er ook een die precies dezelfde dingen doet als je nu beschrijft.
Hij zoekt op de grond naar een geschikt plekje om te broeden en hij wil dan dat jij er een ei gaat leggen denk ik.
Normaal doen ze zo tegen hun popje om het te verleiden en om een nestje te beginnen.
Je valkje is nu volwassen aan het worden en gaat dus ook dat gedrag vertonen.
Pas inderdaad op met een valkje op de grond ik heb bij die van mij een keer op zijn staart gestaan en ik ben met de bureaustoel over hem heengereden helaas :-(
Maar gelukkig is alles weer goed gekomen ik was me toen wild geschrokken dus kijk erg goed uit als ie eruit is.
Je hebt kans dat het gedrag de ene keer erger is dan de andere keer ze hebben zo hun periodes en het broedseizoen is nu bezig dus vandaar dat ie nu erg actief is daarmee.

Groetjes, Paul

VaLKPaRKieTJe

Hahahahaha, ik zou ook denken dat ie gek zou worden hoor.

Maar inderdaad, hij zal wel heel verliefd zijn op je, alleen wel vreemd dat hij niet ziet dat jij geen valkje bent, laat staan een popje :D :D

Misschien issie wel homo ;D
Veel plezier met je dolverliefde valkje.

Groetjes, Mariette

Kolkkie

Hoi Robert,

Volgens mij is je valkje een beetje verliefd op jou  :D :D, en zoals Paul het al zei, is het 100% een mannetjesexemplaar.

Coco vertoond nl. hetzelfde gedrag als jouw valkje.

Coco tikt vaak met zijn snavel tegen de zijkant van mijn neus of op mijn schouder. Ook tikt hij wel eens op andere voorwerpen.
Hij zit veel liever bij mij dan bij zijn soortgenootjes (3 popjes).

Als hij mijn voeten ziet, kan hij 2 dingen gaan doen.
Hij kan keurig netjes tegen mijn voeten aan gaan staan l*llen alsof het een vrouwtje is, of hij kan er gigantisch hard in bijten. Het is dus afhankelijk hoe zijn bui is denk ik.

Ook loopt hij macho met zijn vleugels uit elkaar en heeft hij een liefde voor donkere plekjes (onder het dekbed, een doos enz.)

Dus zoals je denk ik al merkt zijn alle valkjes zo gek als een deur  :D :D :D :D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006