Valk fluit erg hard als ik kamer verlaat

Gestart door Robert, 17 maart 2004, 21:31:18

« vorige - volgende »

Robert

Ik wordt soms knettergek van het gefluit.

Elke keer als ik de kamer verlaat begint hij heel hard te fluiten en stopt hiermee niet mee totdat ik terug ben.
Zodra hij me weer ziet stopt ie er meestal mee.

De valk is er vaak uit(normaal is ie s'avond altijd los en vaak ook overdag nog) en speelt, praat en fluit volop alleen niet hard. Hij krijgt veel aandacht, ik werk thuis en hij ziet me dus de heledag.

Maargoed ook ik moet eens weg en dan is het raak, dan gaat ie te keer. Ik heb al vaker valkjes gehad maar nog nooit 1 die zo hard begint te fluiten als je even weg gaat.

Is er iets aan te doen dat de valk leert dat ie ook af en toe alleen kan zijn en dat ie niet begint te fluiten/schreeuwen als een idioot als ik de ruimte uit loop.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben hem niet "moe" ofzo, zou hem niet willen missen alleen wil graag dat ie leert dat als ie alleen is dat ie niet moet gaan schreeuwen

Sandy

Hoi Robert,
nou dat doet de mijne dus ook.
Ik heb hem geleerd dat als ik "tot straks" zeg, dat ik dan een tijdje wegblijf. En wonder boven wonder....hij begrijpt het nog ook!    ;D ;D ;D
Hij geeft me dan nog wel een klein piepje maar als ik dan niet antwoord, weet hij dat het menens is   ;)
Ik heb dit bij hem al wel van kleins af aan gedaan dus ik weet niet of het nog lukt bij oudere valkjes.
Het is misschien het proberen waard!?
Groetjes
Sandy

Robert

Kan het natuurlijk proberen, hij is nog niet zo oud, schat 1 jaar ofzo nu.

Maar hij begint al als ik bv naar een andere ruimte loop, zodra hij me niet meer ziet begint ie als een idoot te fluiten.(als ie los is vliegt ie me ook direct na)

Als ik een tijdje weg ben stopt ie wel met dat fluiten, het is niet zo dat ie constant blijft schreeuwen totdat ik terug ben.
Het is gewoon ontzettend irritant dat ie dat al doet zodra ik de kamer uitloop. Ook al roep ik iets tegen hem stopt ie niet, pas als ie me weer ziet.

Raikiri

hm......... wil ik ook proberen... alleen propt mijn vader chrissy weer in de plee als ie niet gauw stopt met schreeuwen. :-/

Groetjes Quynh-Nhi & Chrissy & the Dragoon famely

Cheers, Quynh & Raikiri~

Helene

Tja, ik ken het. Ook die van mij schreeuwt moord en brand als ie me niet meer ziet. Ik heb de mijne nog niet zo lang en hoop dus ook dat hij langzaamaan leert dat ik niet altijd terugkom als hij hard fluit. Dat het dus geen zin heeft!
Ik reageer er niet op, ga door met waar ik mee bezig was en kom meestal pas weer in zijn gezichtsveld zodra hij stil is. Wie weet...  

Succes!

Andrea

Hallo,

Mijn valkje begint ook als een gek te fluiten, als ze in haar kooi zit.
Voor al als ik sóchtends naar school moet en ik ga voor de tijd nog even naar de wc dan gaat ze als een gek fluiten.Ze doet het ook als ik niet weg moet omdat ze dan, denk ik, bang is dat ik weer ga. Als ik de deur uit ga en haar echt gedag zeg dan valt het weer mee. Ook als ik weer terug kom wordt ik begroet met gefluit.

Bij mij is het nog niet hysterisch, dat ze zich bijwijze bijna de longen uit d'r lijfje fluit, en ze is er ook wel aan gewent dat ik weg moet, maar later in het jaar ga ik een nieuwe opleiding beginnen en dan kan ik waarschijnlijk niet zo veel thuis werken als ik nu doe, maar ik neem er ook een tweede valkje bij. Verder krijgt ze ook voldoende aandacht en is ze vaak uit de kooi.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Carla Vdb.

De mijne doet dit ook  :D en echt heel luid  :D
Waarschijnlijk zal hij dat niet meer afleren denk ik
en als ik thuis kom en hij hoort de kiezels als ik de oprit op rij dan doet hij het ook, echt heel hard krijsen, maar houd dan weer op als ik goeiedag ga zeggen of hem uit de kooi laat.  :)

Maar ja, kinderen zijn ook niet altijd stil of braaf, die doe je daarom toch ook niet weg hé :)

Lin

ik ken dat probleem dat ze gaan schreeuwen en navliegen. Ik reageer er niet op en geef ze 's ochtends gewoon eten en drinken. Wanneer ik dan terugkom geef ik dat en als ik weg ga wat lekkers zoals trosgierst (niet elke dag) verder zet ik dan ook de radio aan.  Wanneer ze gaan schreeuwen als ik weer terugkom dan wacht ik net zolang totdat ze een tijdje stil zijn en dan ga ik pas naar ze toe. Wanneer ze roepen en je komt dan leren ze dit gedrag aan. Wanneer je weg wilt gaan dan gewoon je valkje in de kooi zetten of een beetje wat lekkers geven. Misschien dat het bij jou helpt.

Groeten, Linda

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

stefmir

Hoi
Ook mijn valkje had erg veel last van "verlatingsangst", daarom (o.a., ook omdat ik hem zielig vond zo alleen overdag) heb ik er nu een valkje bijgekocht. Voorlopig gaat het echt prima! Ze zijn nu aan elkaar gewend en hij fluit nog een of twee keer als ik wegga en dan is het over. Ik was bang dat ze dan misschien samen zouden gaan krijsen als ik wegging, maar het gaat dus echt uitstekend. Bovendien is het ook heel leuk om naar ze te kijken nu ze met zijn tweetjes zijn. Dus als je de mogelijkheid hebt voor twee valkparkieten?...

Groet Mirjam