16 april 2024, 22:16:44

Koppeltje

Gestart door Khiru, 9 april 2004, 15:28:44

« vorige - volgende »

Khiru

Hey,

Ik heb een 2de valkje gekocht een popje "Kira".  Ze zit nu samen met mijn valkje Topé in de kooi, Kira zoekt wel contact maar het lijkt wel ofdat Topé bang van haar is.

Hoe lang duurt het voor ze aan elkaar gewend zijn?

grts Bart

Tara

Hoi Bart,

Topé heeft een tijdje binnen gezeten alleen. Nu is er een plotse verandering geweest naar buiten + een partner, en dan weer naar binnen. Het is allemaal erg veel wennen voor Topé. Maar na enkele dagen wennen zal dat wel normaal gaan hoor.

Groetjes, Tara

Khiru

hey Tara,

En als hij weer gewend is vliegt hij weer naar buiten, heb wel medelijde met Topé, eerst moet hij zijn kooi delen en dan moet hij eruit.  Je had heb gistere moeten zien toen Kira op zijn favoriete plaas voor het spiegeltje ging zitten  ;D

grts Bart

Tara

Oh ik kan me al voorstellen hoe hij keek, ocharme wat zielig :-) :-).

Ja, dat is normaal, maar wees blij dat hij Kira niet aanvalt ofzo, vaker zouden ze dat doen als de nieuwe valk de kooi 'inpalmt'.

Groetjes, Tara

Khiru

Hey,

nee Topé is eerder het bange rustige type, hoewel hij wel waarschuwende aanvalle naar Kira doet als ze wat te dicht in zijn buurt gaat zitten.  Ik had vooral bang dat hij jaloers zou worden als we ook Kira aandacht zouden geven, maar hij is eerder nieuwschierig naar haar reactie ;D
Ze amuseren zich blijkbaar al goed met het samen krijsen, dit kan je geen roepen meer noemen zo'n lawaai en soms wel een paar minuten aan een stuk  :)

Grts Bart

Tara

Hoi hoi,

jee, wat ben ik blij te horen dat het zo goed gaat :-). Nu maar hopen dat het iets wordt :-).

Groetjes, Tara

giovanni

Prfct met je nieuw valkje, bart!:)
Hopelijk wordt het snel een koppeltje;)
Welke mutatie is Kira?

grtjs

Khiru

Kira is een (cinnamon denk ik) geparelde pop, ze zitte nu juist een 15 minuten in de buitevoliere.  Het is nog allemaal nieuw das zijn ze zo een beetje aan het rond kijken (foto's komen later)

Het enige probleem is dat Topé zen vliegen een beetje verleerd is, vooral het landen en daardoor durft hij precies niet goed rond te vliegen.  Maja wat wil je na 2 jaar niet gevlogen te hebben   :-/

Ik heb ze in het nachthok losgelaten met de hoop dat ze nu weten waar ze beschut kunnen zitten, ik hoop maar dat ze er ook ingaan als het nodig is.

Grts Bart

Tara

Hoi Bart,

ai, 2 jaar niet gevlogen? Normaal is het de bedoeling als een valkje binnenshuis zit die af en toe rond te laten vliegen. Het zal nu idd weer een tijdje wennen zijn voor het valkje (al dat gewen he ;)).

Is er licht in het binnenhok? Want als het nu momenteel donker is kunnen ze best bang zijn en de weg naar buiten niet meteen vinden (heb ik nog eens gehad). Je zal ze dus even in de gaten moeten houden :-).

Groetjes, Tara

Khiru

Hey Tara,

De rede waarom topé nooit binneshuis gevlogen heeft is omdat men moeder net een lederen salon had gekocht toen ik Topé kreeg, daarom mocht hij er niet.  Dit is ook de reden waarom de voliere er gekomen is.

Licht is niet nodig in het binnenhok, het is voorzien van 2 raampjes ;D
Het heeft wel iets van een flatgebouw, maar dan kleiner.
er is genoeg licht dus overdag om te zien wat er allemaal gebeurd ;d
Enkelm 's nachts was me gezegd dat licht niet nodig was aan het nachtverblijf, dus heb ik dat ook niet voorzien, desnoods laat ik het licht in de tuin aan.

Grts Bart

giovanni

CitaatKira is een (cinnamon denk ik) geparelde pop

Weet je het dan niet zeker of het cinnamon is?? Cinnamon is bruinachtig en anders is het donkergrijs;)
Mss wordt het weer een discussie als er fotos zijn :D

grtjs

Tara

Hoi Bart,

nee, 's nachts is geen licht nodig :-).

Jammer dat ie niet mocht vliegen, maar het is  gewoon wat wennen hoor. Meestal komt dat weer in orde, als hij ooit heeft gevlogen, want valkjes die nog nooit hebben gevlogen kunnen vaak helemaal niet vliegen, en helaas kunnen wij het ze niet leren he ...

In ieder geval, leuk dat je raampjes hebt, hier gaan we dat ook doen (even voorzichtig aan mijn vader vragen). Da's dan wat handiger.

Groetjes, Tara

Khiru

haar buikje is eerder licht bruin, zeker geen donkerbruin.  Daarom dacht ik ook dat het wss cinnamon gepareld zou zijn, maar zo'n valkparkietenkenner ben ik nu ook weer niet ;D

grts Bart

Khiru

Hey Tara,

Als je de raampjes maakt, maak ze dan niet te groot zodat ze er niet gaan tegenvliegen.

Ik weet zeker dat Topé kan vliegen, hij heeft het zojuist gedaan, alleen wat klungelig.  Hij kwam uit een voliere toen we hem zijn gaan hale, net uitgevlogen. Maar over Kira wisten we het niet omdat we haar uit een dierenwinkel zijn gaan halen (Tony & Co best verzorgde dierenwinkel ooit gezien) en dus niet wisten of ze ooit al gevlogen had.  

Kira kieze was een hele taak er zaten nog 3 zeer mooie lutino poppen, 1 wildkleur pop (+man) en dan 1 cinnamon geparelde pop (Kira)

Grts Bart

giovanni

:) het zal dan wel een cinnamon zijn, maar we wachten nog ff op een foto;)

grtjs