28 maart 2024, 13:53:57

Wanneer zelf eten

Gestart door TheOnlyAron, 6 mei 2018, 12:28:54

« vorige - volgende »

TheOnlyAron

Hallo

Ik heb bij een kweker een valkparkiet "gereserveerd" zodat hij hem al een beetje handtam maakt. Vanaf welke leeftijd is het slim om hem in huis te nemen? Hij is 30 april geboren. Ik wil hem best een tijdje zelf voeren, maar ook weer niet te lang. Het liefst zou ik hem op 19 mei in huis halen, maar wanneer kan hij dan zelfstandig eten? En is het wel mogelijk om hem op die leeftheid te scheiden van zijn ouders zonder dat hij daar wat aan over houd? Mijn plan is om hem zo tam mogelijk te maken.

Bedankt voor het meedenken!


Lin

Hoi,

Waar woon je? want in Nederland mag een valkparkiet met ruim 7 weken pas weg (51 dagen) en als die ook zelf volledig eet. Met de hand voeren om tam te maken mag niet in Nederland.
Je mag dus niet een valkparkiet kopen die niet zelf eet, ook al krijgt hij nog 1x per dag pap dan niet kopen.

Ik hoop dat je bij een goede kweker koopt die je pas later een valkparkiet meegeeft. Woon je in belgie dan mag je wel eerder kopen, maar zou ik zelf dan ook niet doen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25

Ik zou hem zeker niet zo snel in huis halen hij is dan echt nog te jong
De kans op allerlei problemen met zijn gezondheid is dan erg groot
Heb zelf ook valkjes eentje is met 10 weken hier gekomen en prima tam geworden dus daar zou ik me geen zorgen over maken. Ze worden tam van de hoeveelheid tijd en aandacht die het in steekt niet van een week eerder of later bij hun ouders weghalen