28 maart 2024, 14:14:37

Snavel stuk

Gestart door Little Cockatoo, 2 mei 2017, 13:20:46

« vorige - volgende »

Little Cockatoo

Hallo allemaal.

Ik heb hier een zorgenkindje. Dit is Chico. Chico is 4 april aangevallen door mijn Rosé kaketoe Yinka. Ik weet niet wat er gebeurt was, want ik was niet thuis. Duidelijk is wel dat Yinka hem bij zijn snavel heeft gepakt. Nu we een maand verder zijn en de bloed korsten weg zijn wordt de schade steeds meer duidelijk. Chico zijn snavel staat behoorlijk scheef en ik heb het idee dat hij steeds schever wordt. Vanmiddag ga ik even naar het dierenziekhuis Drachten. Hopelijk kunnen ze er wat aan doen.



Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Vogelvrouwtje25

Hé wat vervelend zeg zijn snavel staat idd wat scheef lijkt wel of hij uit het lood is geduwd / gebeten / gebroken en daarna verder scheef is gegroeid
ik ben benieuwd wat en of ze daar wat mee kunnen
Succes en laat het even weten  hoe het af is gelopen

Little Cockatoo

Hij is inderdaad stuk geweest. Hij is mooi geheelt alleen er is een verdikking opgetreden. Hij is bijgeslepen en ik moet het in de gaten houden.

Ik zal morgen eens kijken of ik een foto kan maken.
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Lin

Ja ik ben ook wel benieuwd. Maar hoe kan de kaketoe nu bij de valkparkiet zijn gekomen?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Little Cockatoo

Ze hebben 4 jaar zonder problemen in één grote kamervoliere gezeten. Tot de dag dat het mis ging. Nu zitten de twee valkparkieten los.
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Vogelvrouwtje25

Jammer dat het dan jaren goed kan gaan en dan ineens mis is
En dan is het verschil in grote van de vogels  toch ineens heel groot
Denk dat je heel blij mag zijn dat het zo is afgelopen