28 maart 2024, 21:06:30

Valkje knaagt aan mijn nagels

Gestart door Vogelvrouwtje25, 12 april 2017, 08:44:37

« vorige - volgende »

Vogelvrouwtje25

Mijn valkje knabbelt en bijt al een tijdje aan mijn nagels op zich niet zo'n heel groot drama maar ze wil nog wel,  eens misdrijven en bij't dan best wel hard in je vingers hoe kan ik hem dit afleren op een vriendelijke manier het woordje nee kent hij inmiddels wel maar als het om nagels gaat dan blijft het een soort obsessie
Daarnaast knabbelt hij graag in mijn nek heb zelf  het idee dat hij probeert mijn veren pak te verzorgen maar ik heb echt geen veren in mijn nek en ook al doet hij het heel voorzichtig het doet soms toch best zeer
Heeft er iemand tips hoe ik dit af kan leren of waar dit gedrag vandaan zou kunnen komen ?
Voor de rest is het gewoon een knuffel kont die graag bij je zit en het liefst de hele dag op je woont
Is gezond en actief eet en drinkt goed en  is nu een half jaar oud

Lin

Wat anders aanbieden om op te bijten?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25

Er hangt al een knaag steen en sepia in het hok en verschillende stukken touw maar ja hij zit natuur bijna nooit in de kooi
Mischien toch maar weer eens wilgentenen knippen want daar doet hij wel wat mee
Heb jij nog andere suggesties want zowel het knaag blok als de sepia doet hij niks mee

Vogelvrouwtje25

Van morgen een stukje van mijn appelboom geknipt en er wordt hier nu vrolijk en fanatiek geknaagd hopenlijk voorziet dit in zijn behoefte en laat hij mij nu met rust

Lin

Je kan natuurlijk ook de tak buiten de kooi doen, niet alles hoeft in de kooi.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25

Hij heeft nog een speeltoestel op de kooi dus daar bied ik altijd de extra's aan  dus dan zit hij en buiten de kooi en heeft hij wat te doen
Het enige wat hij eigenlijk in zijn kooi doet is eten en slapen