22 mei 2025, 21:14:33

Geen inetressen broedblok

Gestart door Marloes, 8 april 2004, 22:25:55

« vorige - volgende »

Marloes

Hoi allemaal,  :P

Ik eindelijk helemaal vrolijk dat ik een broedblok heb en dat ik eindelijk kleintjes krijg, gaan mijn valkjes er alleen op zitten en niet er in.  :-/

Waarom niet?  :-/

- hij hangt op een plek dat ze van binnenuit precies kunnen zien
  wat er buiten gebeurt
- Hij hangt van de grond, in het midden van de kooi
- ze kunnen er makkelijk in
- het vlieggat is iets meer dan 7 cm

Waarom zijn ze niet geintereseerd???
Ze paren steeds meet, de pop eet steeds meer eivoer en grit.

Ik snap er helemaal niks meer van :-/

Als iemand weet wat er is, please help me dan, ik wil zo graag kleintjes!!! ;D

Groetjes Marloes.

Tara

Hoi Marloes,

vaak gaan ze er niet meteen in ook hoor. Je moet zorgen dat de valkjes als ze een nestje zouden hebben eigelijk niets zien, want dan kunnen ze snel bang worden eventueel.

Ze gaan er heus wel in hoor met hun nieuwsgierigheid, je kunt nou eenmaal niet verwachten dat ze er gelijk in gaan he :-). Kijken ze er wel al eens met hun koppie in?

Groetjes, Tara

Marloes

Hoi Tara,

Nope, totaal geen interessen.
Helemaal noppes nada.

Ze gaan er op zitten, dat is alles. :-/

Groetjes Marloes.

Tara

Hoi Marloes,

Hier hangt het blok dat ik aan een kooi heb aan de buitenkant. Ik wil gerust een foto voor je gaan maken, maar dat is vaak niet nodig. Ik heb een deurtje (van de drie deurtjes in totaal) afgedaan, het zitstokje van het blokje geschroefd, gaatjes in het blokje geboord (jaja handig) en dan het blokje met zo'n bindbandjes vastgebonden aan de kooi. Vaak is dat veel handiger, het blok hangt aan de buitenkant, en ze kunnen er makkelijk in als je een stokje daar hangt.

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Marloes,

Je kan ook wat trosgierst in het broedhok neerleggen en dat een beetje naar buiten laten steken.
Moet je zien hoe snel ze interesse in het broedhok hebben :-)
Soms zijn ze er gewoon weken bang van en ineens tonen ze interesse en ze gaan erin.
Heel veel succes met je nestje en ik hoop dat ze gauw eitjes gaan leggen.

Groetjes, Paul

giovanni

hellow

bij mij zit Kuifke plots alle dagen er minimum 1keer in. In het begin lokte ik hem er in met idd trosgierst, en dit lukt hoor. Of gewoon snoepjes aan de ingang en het stokje binnenin (als dit er is) en dan kruipt ie na een tijdje er helemaal in:).
En je kan mss proberen om nog ergens een broedblok te hangen, mss dat daar dan voor hun een betere plaats is.

grtjs

Stijn dc

hoi

vreemd dat ze er niet inwillen. Normaal moet een koppel dat al zoveel paart toch wel interesse hebben in een broedblok. AFwachten dan maar ,en mss toch proberen te lokken.

SDC:D

giovanni

Stijn, dat is toch niet zo vreemd, als het broedblok hen nu niet aanstaat, dan zullen ze erook niet inkruipen hoor;). Of ze proberen een koppel van de 21ste eeuw te zijn: wipwappen, maar geen kinderen willen:)

Mss ligt het ook aan de plaats ofzo, wie weet. Kieskeurige valkjes:D allezins.

grtjs

Marloesje

Hoi allemaal.

(ik kan me weer eens niet aanmelden dus vandaar de naam)

Ik heb vandaag eens goed in de gaten gehouden wat er allemaal gebeurt. ::)
Ik heb gister de zitstok dichter bij het blok gehangen en ja hoor :o, baba ging eens met zijn koppie naar binnen kijken, en leek geintereseert. Dus om het hem nog moeilijker te maken heb ik er trosgierst in gehangen. Ben benieuwd hoe lang het nu duurt hihi ;)

Ik hou jullie op de hoogte hoe het allemaal verder gaat.
Aan het paren ligt het in ieder geval niet   ;D

Groetjes Marloes.

Tara

Hoi Marloes,

ik ben blij dat het heeft geholpen met de zitstok wat dichter te hangen, zo zie je maar ;D. Ik hoop echt op een nestje, het is al goed dat ze'r in kijken! Weldra gaat het mannetje er in, geloof me ;D.

Groetjes, Tara

giovanni

jah, nu zal het neit lang meer gaan duren hoor:D
Waar je allemaal niet op moet letten hè, dat de zitstok gwn ff te ver hing:D zou er zelf ook nooit op gekomen zijn:)
En met wat trosgierst vanuit de binnenkant, zal het 100% zeker wel lukken;)

Marloes

Hoi allemaal,

Echt super bedankt voor alle tips, maare ik geloof dat ik thuis twee uitzonderingen heb zitten haha.

Eerst gingen ze allebij met het koppie er in dus ik denk, laat ik het ze moeilijk maken en leg er trosgierst in, en nu kijken ze niet eens meer??? Wat heb ik in hemelsnaam voor een valkjes???
Ik snap er helemaal niks meer van!!!

Maarja, ik geef de moed niet op en blijf proberen, tips zijn natuurlijk altijd nog welkom!!!

Groetjes Marloes.