28 maart 2024, 18:27:25

Valkje adopteren hoe en wat

Gestart door Peggy vervynckt, 2 augustus 2017, 10:53:44

« vorige - volgende »

Peggy vervynckt

Ik krijg de kans een valkje  te adopteren,  een mannetje van een 3 jaar
Hij was tam maar nu minder door minder aandacht en ook schreeuwt hij, hij is alleen en hier bij mij zou hij gezelschap krijgen van 2 grasparkieten  wel elk in hun kooi
Hij komt met kooi en al maar nu heb ik een paar vraagjes
Hoe introduceer ik hem hier thuis gewoon zijn eigen kooi naast de grasjes?
Kan of mag ik al meteen proberen hem terug te doen opstappen of wacht ik beter zo ja hoelang?
Wanneer zou ik hem laten uitvliegen? Mee met de grasjes of apart , al meteen na thuiskomst of wachten tot hij opstapt?
Later krijgt hij een soirtgenootje wat raden jullie aan een mannetje of een popje? Het is niet men  bedoeling van te gaan kweken
Sorry hoor voor al men vragen maar wil er zeker van zijn dat ik het goed doe want het beestje word nu verwaarloost...kooi te klein zonder soirtgenootje zonder speeltjes enkel eten en drinken
De schat zegt zelfs een naam

Vogelvrouwtje25

Ik zou hem zeker in het begin appart in zijn eigen kooi houden en eerst eens beginnen met hem weer opnieuw tam te maken
Het best een kusje wachten met uit laten vliegen tot dat hij goed op kan en wil stappen anders wordt geheten echt een strijd om hem iedere keer te vangen en dan maakt de band die je opbouwd met de vogel  weer stuk
Ik zou hem zeker niet nabij de grasparkieten plaatsen ten eerste is dat al een paartje
En ten tweede kan een valkje een grapje aaardig verwonden
Mocht je ooit een soortgenoot willen dan zou ik voor een popje gaan
Mochten ze eieren gaan leggen kun je deze altijd weghalen zo krijg je ook geen kleintjes

H3el veel succes met je valkje hoor graag hoe het ceder gaa't

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)