Verandering van omgeving mee naar de camping

Gestart door Vogelvrouwtje25, 29 maart 2017, 12:18:54

« vorige - volgende »

Vogelvrouwtje25

Volgende week begint het campingsezoen weer en dan gaan we ieder weekend naar de caravan
En natuurlijk gaat yoda dan ook mee, maar nou las ik laast in een ander topic dat valkjes niet zo van verandering houden
Nou heb ik daar precies dezelfde kooi als thuis ka hem ook nog hetzelfde inrichten als thuis
en wij als baasje's gaan natuurlijk ook mee
Er is het zelfde voer maar ze moet natuurlijk wel iedere keer heen en weer
Thuis laten ik geen optie want de it ze alleen
Denk je dat ze hier wel aan zal wennen? Ik zie wel meer mensen op de camping die hun vogel meenemen
Het enige verschil is dat ze daar overdag wt minder uit de kooi kan omdat de deur daar vaak openstaat  en ik liever niet wil dat ze wegvliegt

lenny21

Verandering is voor elke vogel moeilijk...
misschien went hij er snel aan.
Dat is bij elke vogel verschillend, maar hem alleen thuis laten zal hij nooit accepteren, omdat hij dan altijd alleen zit.

Lin

Gewoon proberen, meestal gaat dit wel goed.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25

Ga het  echt niet thuis laten hor moet er niet aan denken
Hoop dat ze er gewoon snel aan went het si natuurlijk bijna ieder weekend het zelfde liedje

Vogelvrouwtje25

Inmiddels meerdere keren met yoda naar de camping geweest geen enkel probleem met de reis of het daar in de kooi wennen, yoda vind het vooral heerlijk om op het gras te staan of mee te helpen in de tuin 
Hij loopt daar in de tuin soms heerlijk los over het graast te banjeren maar blijft altijd bij me in de buurt
Heb hem voor de zekerheid toch maar weer even gekortwiekt wat ik wel jammer vind want hij werd net zo mooi maar zo kan hij overval mee naar toe en gen eigen van het buiten zijn
En thuis kruipt hij gewoon weer boven op zijn kooi

Lin

Mijn persoonlijke mening..ik zou nooit een valkje zonder tuigje mee naar buiten nemen. Is een tuigje geen optie? Zelfs gekortwiekte valkparkieten vliegen nog wel eens weg vaak zijn die veren al wat aangegroeid maar toch.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25

Weet je dat ik daar nog niet eens aan gedacht heb ik zal er eentje bestellen
Al ben ik benieuwd of het geen drama gaat worden om hem om te doen heb toen een luier voor hem gehad omdat mijn man het niet zo fijn vond dat er overal vogelpoep lag maar dat was een grote worstelpartij ben daar ook snel mee gestopt

Lin

Elke dag oefenen op zich nog vrij jong om te proberen. Echt niet meer zonder tuigje naar buiten hoor.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25


Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25

Zal het doen heb hem nu dit weekend met aleen de bovenkant van de kooi op het gras gezet en die met haringen in de grond vastgemaakt ging ook prima maar dan heb je toch minder vrijheid