28 maart 2024, 12:01:15

vogelringen

Gestart door lenny21, 26 maart 2017, 19:31:14

« vorige - volgende »

lenny21

hey

Binnenkort heb ik jongkies en ik wel mijn vogels ringen.
Het liefst zou ik knijpringen gebruiken.
Weet iemand waar ik dat kan vinden?

Lennert

Lin

Knijpringen veroorzaken vaak problemen en kan ik niet aanraden. Je kan beter lid worden bij een vereniging en dan een spoedbestelling doen dan zijn de ringen geregistreerd. Eigenlijk had je al ringen moeten bestellen toen je eieren had. Soms zit er velen weken levertijd op.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Matthias

Knijpringen zijn inderdaad niet aan te raden. Kunnen ze zich lelijk aan verwonden. Bij een vogelvereniging kun je zo aan ringen van de juiste maat geraken voor je valkjes. 5,4 mm is ideaal, dus gewoon dat doen. Ik betaal bijvoorbeeld 25 euro lidmaatschap per jaar en de ringen zelf kosten ook niet zoveel geld, natuurlijk te zien ook of je gewone of inox neemt. Maar dat is dus het beste voor het welzijn van de vogel zelf.

lenny21

ok bedankt voor de reacties

Geen knijpringen dus...
Op internet had ik iets gelezen om het zelf te maken.
Ze doen het met een dikke strijkkraal die opensnijden en om het pootje doen is dat misschien een idee?


Lin

Nou wat heb je daar nu aan? Het gaat er juist om dat je unieke nummers hebt zodat je weet welke vogel van wie is ook qua verwantschap dus handig of bij vermissingen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

lenny21

maar als hij kwijt is geeft de persoon die hem gevonden heeft toch nooit terug...
ik zou dat ook doen

carco

Citaat van: lenny21 op 28 maart 2017, 16:57:41
maar als hij kwijt is geeft de persoon die hem gevonden heeft toch nooit terug...
ik zou dat ook doen


Als jij een vogel vindt houd je hem dus zelf? En zou hem niet aangeven als vermist?
Klik op het plaatje voor onze site!




Vogelvrouwtje25

Wat een rare reactie dat je hem niet terug zou geven jij zou toch ook graag je vogel terug willen als hij kwijt is ?
Hier ooit een duif via de ring weer terug gebracht naar de eigenaar duif lag in  de sloot hé  hem eruit gevist en toen via het ringnummer de eigenaar opgespoord

Mijn vogel is trouwens niet geringd zou dat alsnog kunnen ?

lenny21

ok Sorry mijn reactie was fout...

Maar ik bedoel gewoon dat het echt zo is met een valkparkiet of zo kan je wel wat centjes verdienen.
Een duif vind je overal

Trouwens, als je je vogels wilt verkopen moeten die dan geringd zijn?

Vogelvrouwtje25

Nee hor je kunt ze zonder ring verkopen is geen verplichting

Matthias

Ik zeg het nogmaals bestellen bij een vogelvereninging. Je kan niet beter doen dan dat. En ze hoeven niet per sé geringd worden, al is het natuurlijk wel mooi als je van de ring kan afleiden van welk kweekjaar ze zijn en welk stamnummer ze hebben, dan weet je ook van waar ze komen. Allemaal heel handig uiteindelijk. Knijpringen lijken mij geen optie, sorry.

carco

Citaat van: lenny21 op 29 maart 2017, 16:03:23
ok Sorry mijn reactie was fout...

Maar ik bedoel gewoon dat het echt zo is met een valkparkiet of zo kan je wel wat centjes verdienen.
Een duif vind je overal





??? Centjes verdienen met een valkparkiet? Ik snap hem nog niet hoor? Als je dat denkt kom je toch echt bedrogen uit.
Klik op het plaatje voor onze site!




Matthias

30 maart 2017, 17:35:19 #12 Last Edit: 30 maart 2017, 17:37:11 by Matthias
Daar verdien je echt geen geld aan he. Aan een hobby als deze heb je niks over, tenzij je met papegaaien gaat kweken, maar met valkparkieten? I don't think so. Zaad, eivoer, groenten en fruit, vitaminen, water, ringen, ... kosten ook geld. =)

lenny21

Maar ik heb meer als alleen valkparkieten...
Maar boeit niks ik zal wel bij een vereniging gaan zeker