19 april 2024, 23:15:58

na eieren veren verliezen???

Gestart door adnaloj, 8 april 2004, 14:34:01

« vorige - volgende »

adnaloj

8 april 2004, 14:34:01 Last Edit: 8 april 2004, 18:50:29 by stijn_05
hallo allemaal,

megan heeft 2 twee weken geleden eitjes gelegt.... en nu verliest ze heeeeel erg veel veren....
heeft dat te maken met de eitjes??? of is het wat anders?
ik  vindt het wel vervelen. het zijn ook niet alleen de kleine veertjes, maar ook van die mooie grootte staartveren.

ze krijgt van mij als voeding:
eikrachtvoer, grit, gewoon voer, water met multivitamine, en gewoon voer, en groente en fruit. ( geen groene groente )

wie heeft er antwoord voor mij

groetjes jolanda

Lique

Hoi Jolanda,
Waarschijnlijk is ze gewoon in de rui.
Dit is echt de periode om in de rui te raken.
Het kan ook zijn, dat Cleo haar veren uitgetrokken heeft tijdens een gevecht, maar dat moet je gelijk zien, aan de veren.
Dan zit er bloed aan.

groetjes Lique

Tara

Hoi Jolanda,

met de eitjes zal dat helemaal niets te maken hebben hoor. Ik denk ook dat ze gewoon in de rui zal zijn :-). Vaak liggen er wel enkele pennen in het blokje bijvoorbeeld, maar dat is gewoon bij het afvallen ofzo bij het in- en uitkruipen van het nestje.

Ik denk dus ook gewoon dat ze in de rui zit, je hoeft je helemaal geen zorgen te maken :-). En aan het voedsel zal het zeker niet liggen hoor ;)

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

zit ze binnen of buiten? Want ik heb nog nooit een vogel gehad die buiten ruit, rond deze tijd  ::)

SDC:D

Paul

Hoi Jolanda,

Hier is denk ik de helft van mijn valkjes aan het ruien.
De veren vliegen in het rond dus dat zal bij jou ook gewoon de rui zijn hoor.
Als een popje zit te broeden wil ze soms wel eens borstveertjes uittrekken om de eieren wat warmer te houden rechtstreeks op haar borst maar die doen ze niet altijd.
Dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken met een aantal weken is de rui over en zitten ze weer lekker in de nieuwe veren.

Groetjes, Paul

adnaloj

oke bedankt allemaal.
dan hou ik het op de rui, het is namelijk een binnenvogeltje.

groetjes jolanda

Stijn dc

hoi

dan kan het inderdaad de rui zijn. Het ruischema van een binnenvogel verschilt namelijk nogal sterk van dat van een buitenvogel. dus gen zorgen meer maken.

SDC:D