24 april 2024, 17:15:33

ow, ze is toch nie ziek??

Gestart door giovanni, 7 april 2004, 22:11:05

« vorige - volgende »

giovanni

Is dit jou dierenarts, Annouschka??
Daar zou ik ook nog kn naar bellen. Niet ver als ze vraagt om te komen anders.

Dr. Wuyten Bea
Goudenregenstraat 11
8560 Wevelgem West-Vlaanderen
Tel. 056 41 77 63

Annouschka

7 april 2004, 23:48:16 #16 Last Edit: 7 april 2004, 23:49:36 by Chewbakka
Hoi,

ja, dat is ze.  Je kan anders ook vragen of ze naar huis kan komen, ze doet ook huisbezoeken.

Voor mijn valkjes heb ik haar nog niet nodig gehad maar heb haar wel al het een en ander gevraagd en ze zal niet liegen dat ze redelijk wat van kent want ze heeft het altijd zeer druk en heeft geen nood aan patiënten erbij, natuurlijk neemt ze er altijd wel bij maar het is geen kwakzalver.


GR.
Annouschka

Paul

Hoi Giovanni,

Als je een nieuw valkje koopt en je weet niet precies waar ie van daan komt of gezond is dan moet je hem altijd minimaal 2 weken appart van je andere vogels houden.
Zeker bij een besmettelijke ziekte worden dan al je vogels ziek :-(
Na 2 weken kan je vaak al een beetje inschatten of een valkje gezond is maar zekerheid heb je nog geen 100%.
Zeker als je andere valkje je dierbaar is zou ik dat vortaan zeker doen anders zit je straks met alleen maar zieke vogels.
Een tweedehands kooitje voor tijdelijk heb je al voor 20 euro en dat is al goedkoper dan een bezoekje aan de dierenarts.
Ik hoop dat je nieuwe valkje niet erg ziek is en dat alles weer goed komt.

Groetjes, Paul

giovanni

pff, ze is wel écht ziek hoor, heb in boekjes gekeken en hier al reacties gekregen. En ik moet zeggen, ik denk niet dat er nog iets is dat ze níet heeft :-/ Ik heb ze vanmorgen es eruitgehaald en ernaar gekeken en er komen alleen maar sziekteverschijnselen bij :-/.

Ik heb nu ook al gezien dat er aan een teentje van haar rechterpootje geen nagel heeft, had dat nog niet belet. En ook nog dat het zeer vuil is aan de cloaca, waar ze ook veel op bijt. Bij mijn weten heeft ze zich ook nog niet gepoetst. En ze slaapt op 2pootjes, heb dit gisterenavond gezien, en ze houdt zeer veel haar oogjes dicht en zit stil...

Er is dus weer een reeks bijgekomen, er kan niets meer bij denkek zo  stilaan :-/ En dan wou ik nog vanmorgen bellen, is de batterij van de draadloze telefoon én de gsm wel plat zeker. pff, het zit me echt niet mee, hopelijk gaan we snelnaar de DA

grtjs

Lique

Ja, het is van belang dat ze heel snel naar de DA toe gaat, anders kan het mis gaan lopen.
Ze kan overlijden als je niet snel genoeg de hulp aanbiedt,die ze nodig heeft....

VaLKPaRKieTJe

Hey Giovanni,

Hopelijk komt het weer goed mat Tara, en als je vader er problemen mee heeft dat jij met je valkje naar de DA wil, gewoon negeren, hij zal er waarschijnlijk geen verstand van hebben terwijl jij heel goed weet wanneer je een Da nodig hebt en wanneer niet.

Dus luister niet naar je vader en ga gewoon naar de Da omwillen van de gezondheid van je valkje en het risico dat je andere valkje ook ziek kan worden.

Sterkte met Tara,

Groetjes, Mariette

VaLKPaRKieTJe

Hey Giovanni,

Veel succes bij de DA en laat even weten wat er aan de hand is met Tara.

Veel sterkte,

Groetjes, Mariette

Annouschka

Hoi,

heb je al naar Dr Wuijten gebeld?  Ik kom net thuis van m'n werk en lees nu dat het niet echt goed meer gaat, hopelijk wil je vader je snel brengen en zoals ik gisteren zei, ze komt ook naar huis en is niet echt duur, als je haar met andere dierenartsen vergelijkt.
Probeer zo vlug mogelijk te gaan, als je vader je niet wil brengen, wil ik dat wel doen.

Groetjes
Annouschka

Tara

Hoi Gio,

wat erg nou ... In ieder geval het beste wat je nu kan doen is natuurlijk naar de DA bellen / gaan, maar ook haar cloaca schoonmaken. Als die opstopt dan blijven allemaal uitwerpselen zitten en kan ze krampen krijgen e.d.

Toen Smuckley op sterven lag zat ik een klein brokje aan haar cloaca en ik deed het er af en ze poepte gelijk heel mijn broek vuil, ze had keiveel poep zitten.

Verder moet je goed zorgen dat ze blijft eten en drinken, eventueel moet je haar bijvoeren. Doe wat dextrose in het water (ik weet dat het moeilijk te vinden is hier in de buurt, misschien een tabletje Dextro dan!)

Ik hoop dat je snel een dierenarts kunt bereiken hoor ...

Groetjes, en veel sterkte met Tara.

Tara.

giovanni

jah, mensen bedankt allemaal voor jullie hulp die je me gegeven hebt:) Ik ben dus naar de DA gegaan en die ging ze vandaag een spuitje geven... :-/ Het zal nu al wel gebeurt zijn. Ik had nog haar cloaca gepoetst en ja, ze begon na een tijdje weer te poepen. Maar jah, het mocht niet zijn...

We zijn dan gelijk nog es naar 'het vogelparadijs' geweest om dit allemaal te zeggen, en we hebben een andre meegekregen, het is wel niet te vervangen zei ik, maar heb het aanbod toch aangenomen. Het is weer een cinnamon bont geparelde geworden, en heb natuurlijk meteen gevraagd of er niets mis mee was. Glgkg van niet.

grtjs

Annouschka

Hoi,

ben je naar Dr. Wuijten geweest?  Heeft ze ook gezegd wat je valkje voor ziekte had?  Was ie er zo erg aan toe mss dat ze hem gelijk een spuitje moest geven zonder een diagnose te stellen?

Ik vind het jammer voor je hoor.

Groetjes

Tara

Hoi Gio :(

Wat erg ... Kon die dan helemaal niets doen? Mijn DA in St.Eloois-Winkel doet er altijd wel een poging ... Maar als het zo erg was is een spuitje waarschijnlijk wel beter geweest :(. Veel sterkte met het verlies ... Leuk dat je'n nieuwe hebt, hopen dat deze het houdt ...

Groetjes, Tara

giovanni

Citaatben je naar Dr. Wuijten geweest?  Heeft ze ook gezegd wat je valkje voor ziekte had?  Was ie er zo erg aan toe mss dat ze hem gelijk een spuitje moest geven zonder een diagnose te stellen?

Nee, ben niet naar daar geweest, ik ben gegaan naar een DA die ik nie kende. Men vader zei dat het een goede was, dus wij naar daar gegaan. En nee, hij heeft niet echt gezegd welke ziekte het was, gwn dat het er heel erg mee gesteld was, ze was nl al es van haar zitstok gevallen e.d. Hij zei dat het best was om een spuitje te geven, wat dus gebeurt is. :-/

Lique

woow een spuitje, om haar uit de lijden te verlossen?
Want ik denk dat het misschien wel goed was gekomen met antibiotica ofzo.
het kan ook de papegaaienziekte geweest zijn, maar in dat geval moet je alle andere vogels laten testen, en sectie op tara laten plegen

Annouschka

8 april 2004, 21:57:38 #29 Last Edit: 8 april 2004, 22:00:16 by Chewbakka
Hoi,

ja, ik schrok gelijk al dat Bea zo snel de spuit zou hanteren, dat zijn we echt niet van haar gewend en voelde me al heel schuldig dat het mss door mijn DA was dat je valkje een spuitje zou krijgen. :(

Ja, ik vind het ook wel een snelle beslissing hoor ipv eerst een onderzoek te laten doen op de stoelgang en in tussentijd al iets te geven om terug wat op kracht te komen, dat doet mijn DA altijd: een onderzoek op de poep en ze zal alles doen om het beessie te redden.

Je hebt alles voor het beestje gedaan he Gio, het is nu uit z'n lijden verlost he, laat dat een troost zijn voor je.
Hoe ga je het nieuwkomertje noemen?  Hopelijk is dat een gezond beestje.

Groetjes
Annouschka