20 april 2024, 03:38:48

ow, ze is toch nie ziek??

Gestart door giovanni, 7 april 2004, 22:11:05

« vorige - volgende »

giovanni

 :'( ik begin meer en meer te denken dat men nieuw valkje TARA ziek is, het hier een paar kenmerken:
*opgezette veren
*paar keer niezen en 1keer gapen, niet constant
*erg veel eten, ze van het moment ze hier was, begon ze direct veel te eten
*borstspieren geslonken, waardoor de borstkam messcherp is, het borstbeen vooraan steekt beetje uit, en als je erover wrijft voel  je zeer goed het been
* Donkerbruin tot zwarte ontlasting

Of is dit gewoon normaal omdat ze nieuw is??
ze zat in een buitenvoliere bij de verkoper, en hier in een gewone kooi, samen met kuifke. Wat is hier tegen te doen??

plz, laat ze niet ziek zijn, grtjs

Lique

Hoi,

Het ziet ernaar uit, dat je valkje wel ziek is.
Het borstbeen mag niet scherp aanvoelen.
De donkerbruine ontlasting is ook absoluut geen goed teken.

Laat haar maar gauw onderzoeken door4 een goede vogelarts.

giovanni

 :-/ dat verwachte ik al :-/

ga het es vragen om naar de DA te gaan, hopelijk mag het van men vader, want die is er niet snel voor te vinden :-/

grtjs

Lique

Natuurlijk mag het, het is een dier wat hulp nodig heeft.
Het moet zelfs...

Tara

Hoi Gio,

je kunt naar Joos gaan, die woont in de buurt van je en heeft mij ook al geholpen. Het is in de Kortrijksestraat, je weet het wel zijn.

Hij zal je vast wel kunnen helpen hoop ik! Veel sterkte met Tara, ik hoop echt dat ze beter wordt!

Groetjes Tara

giovanni

ja, maar je kent men vader nog niet hoor. Hij zit daar allemaal niet mee in :-/ Maar ga mss hier gaan in het straatje verder, zal wel mogen hoor. Ik zal morgen es bellen.

Annouschka

7 april 2004, 22:25:47 #6 Last Edit: 7 april 2004, 22:28:06 by Chewbakka
Hoi,

ik zou toch eens bij een dierenarts gaan hoor Giovanni, beter het zekere voor het onzekere.
Waar heb je je valkje trouwens gekocht?
Als je geen goede dierenarts weet, dan kan je bij de mijne terecht he, zij weet redelijk veel van vogels af hoor en ze kent haar vak.  
Hoi Tara,
ik wist niet dat er in mijn straat een goede dierenarts was, das die met die blauwe poort he rechtover bakker Bart??

Groetjes
Annouschka

Lique

Ik denk dat je beter gelijk kan bellen, omdat de ontlasting al erg donker is.
Kijk naar het verhaal van Noah. Zij stopte met eten, en viel af, ze was ongelooflijk licht, en had bijna zwarte ontlasting.
GFelukkig is zij erbovenop gekomen, maar het had anders kunnen aflopen.
Misschien dat je even naar Feld kan bellen?

Wat je nu kan doen, is water met druivensuiker erin geven.

Misschien nog een wormenkuur

Annouschka

Hoi,

nog een vraagje:
wat is het probleem eigenlijk met je vader?  Wil hij je niet brengen of wil hij het niet betalen?

Groetjes

Tara

Hoi Annouschka,

ik geloof niet dat daar een bakker is, ik weet alleen dat hij de dierenarts van mijn ma is, al eens een middeltje voor mijn vogels heeft gegeven, en dat hij in de buurt van Gio woont (= Lendelede). Woon jij ook in Lendelede dan?

Ik hoop dat je dr. Feld mag bellen Gio ...

Groetjes, Tara

giovanni

-tara, annouschka woont in kortrijk, daar is er wrs ook wel ene traat die zo noemt.
-Annouschka, ik heb ze gekocht in het vogelparadijs, waar ik whoopie destijds kocht (die was wél gezond hoor).
Van men vader is het gwn dat ie dat allemaal niet nodig vind, het is mijn schuld zegt ie, jah, ik kan der toch niets aan doen, ik heb ze nog maar van gisteren :-/.  Maar men pa moet morgen werken, en zal wel bellen hoor, ik wil dat ze geneest! zo'n mooi valkje, het zou zonde zijn...


Annouschka

Hoi,

ja, ik woon in Heule en er is toevallig ook een dierenarts in mijn straat nl. de Kortrijksestraat. :)

Wat jammer zeg dat je vader dat niet nodig vind, heb je druivesuiker in huis?  Anders kan je wat in het water doen, dat ze terug wat op krachten komt, en geef wat trosgierst, dat eet makkelijker dan gewoon zaad.  Hopelijk krijgt je ander valkje het ook niet, heb je geen 2 de kooi zodat je ze kan apart zetten??

Groetjes
Annouschka

Tara

CitaatVan men vader is het gwn dat ie dat allemaal niet nodig vind, het is mijn schuld zegt ie, jah, ik kan der toch niets aan doen, ik heb ze nog maar van gisteren :-/.  

Hoi Gio,

dat probleem ken ik ook, niet bij mijn ouders, maar bij andere familie ... Toen mijn Plukkie dood was zeiden ze ook dat het maar een vogel was, en dat er nog zovele zijn. Thuis hier laten me ze ook veel blijken dat de vogels die sterven mijn schuld zijn ... En ik weet hoe je je dan voelt ... Ik weet het zowat als de beste ... Maar als (ik tenminste) je dan gaat uitvliegen ofzo, krijg je op je oren ... zucht...

Ik hoop dat ze het gaat halen. Misschien dat je stiekem kunt bellen terwijl hij morgen is gaan werken ofzo.

Succes!

Groetjes, Tara

Annouschka

Hoi,

ja, Giovanni en Tara,
ik heb dat vroeger ook meegemaakt, mijn ma vond het ook nooit nodig om een dierenarts te roepen, dat kost teveel geld zei ze en het was toch maar een dier.  Nog een paar jaartjes en dan kunnen jullie voor eigen zak gaan werken en hebben ze er niks meer over te zeggen, tot dan: hou gewoon vol.

Dat vind ik wel erg dat jullie de schuld krijgen van vogels of andere dieren die ziek of gestorven zijn, ze zouden jullie zo een schuldgevoel aanpraten en dat is niet eerlijk.

Groetjes

giovanni

CitaatHoi,

geef wat trosgierst, dat eet makkelijker dan gewoon zaad.  Hopelijk krijgt je ander valkje het ook niet, heb je geen 2 de kooi zodat je ze kan apart zetten??

ja, ik heb al de gele en de rode trosgierst gegeven, en ze eet ervan. En nee, ik heb geen 2de kooi :-/ En ik zou het zeer erg vinden als kuifke het ook kreeg hoor!! die is me veel dierbaarder, doordat ik hem al langer heb.
Zal het laten weten wat de DA er morgen van zegt

grtjs