Hobbykwekerij De Koningsvalkjes - Het Dagboek

Gestart door Matthias, 12 maart 2017, 21:34:54

« vorige - volgende »

Matthias

31 juli 2017, 21:24:24 #30 Last Edit: 31 juli 2017, 21:35:24 by Matthias
Ik dacht dat er ook wel kant-en-klare loripap te vinden was in de winkel waar ik geregeld ga, zaterdag ook direct eens kijken daar of ik daar wat vind om mij wat werk uit te sparen. Al wil ik wel zelf eens proberen uiteindelijk. Dacht dat je de loripap dan gewoon moest aanlengen met water en honing en dat dan met een paar andere ingrediënten mixen. Eens eventjes een receptje zoeken.

Ik heb trouwens nog iets leuks teruggevonden voor Woody, een badje. Zo kan hij hem ook eens deftig wassen. Hij moet het natuurlijk nog een beetje leren kennen en is nog een beetje afwachtend, maar dat komt wel in orde. Laat ons hopen he. :D

Morgen foto's. :)

Matthias


Matthias

Hier zijn de swiftparkieten. Wel niet het koppel waar ik het over gehad heb, maar er zaten in de zaak waar ik geweest ben ook een aantal jonge, onverwante vogels, waar ik een koppel van laten samenstellen heb en dus binnen twee jaar mee ga proberen te kweken. Ze zijn ongeveer een 3-4 maanden oud nu. Deze morgen ben ik ze gaan ophalen, zodat ze nog een ganse dag hebben om hun stukje waar ze nu zitten te leren kennen. Momenteel zitten ze nog even gescheiden van de rest in de kleinere vlucht, die in de winter dienst doet als binnenhok.





Na 14 dagen mogen ze bij de rest. Hopelijk klikt het zowel met de valkjes als de princessen goed, aangezien deze iets kleiner zijn dan de rest van mijn vogels. Laat ons hopen dat de introductie met succes verloopt, al heb ik er zelf wel een goed gevoel bij. Ze doen het heel goed en de een van de swiftjes heeft daarnet al loripap gegeten. Blij met deze nieuwe soort er bij.

Hier ook nog een paar foto's van de valkjes en ook de princessen.















Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Matthias

Ondertussen eventjes vermelden dat de swiftjes ook losgelaten zijn en dus samen de volière zullen gaan delen met de valkjes en de princessen of Wales. Na vast te stellen dat het duo er kerngezond bij zit en goed eet en dergelijke, heb ik besloten om ze vanaf vandaag meer vrijheid en vliegruimte te geven in het onderkomen waar ze de komende jaren in zullen moeten wonen.

Tijdens de kweek zullen zij net zoals de princessen worden apart geplaatst in een kleinere kweekkooi om ze tegen zichzelf te beschermen, want zij zullen de kleinste soort in de volière zijn van de drie en dus wil ik ook niet hebben dat het dan misloopt met de valkjes, je weet nooit.

Morgen weer foto's van de vogels, plus Woody die ik nog eens verder kennis ga laten maken met zijn badje. Hij begint het al een beetje meer gewoon te worden en is al niet meer zo bang als in het begin wanneer we het voor de kooi hangen.

Zondag is hij ook eens buiten geweest op ons terras, met het goede weer mocht hij ook eens in het zonnetje staan, en daar heeft hij enorm van genoten. Ook daar morgen foto's van.

Matthias

Het heeft even geduurd, maar toch nog even wat foto's die ik had staan uploaden.