28 maart 2024, 19:17:49

Valkparkiet en gaskachel

Gestart door Vogelvrouwtje25, 10 maart 2017, 08:06:56

« vorige - volgende »

Vogelvrouwtje25

Binnenkort gaat het campingsezoen weer beginnen en dan gaan we weer naar de stacaravan natuurlijk gaat yoda onze valkje weer mee. Maar nou vroeg ik me toch wat af we hebben daar een gaskachel in staan maar kan dat geen kwaad voor de vogel de enige plek waar de kooi ook kan staan is in de buurt van de kachel. Verder laten we de kachel 's nachts niet aan staan dus koelt het best wel af is het dan genoeg om er een doek over de kooi te doen?
Ik wil haar ook niet in de weekenden thuis laten want dan zit ze alleen dus dat is geen optie
Verder heb ik op de camping al een kooi staan voor binnen en buiten want het wordt niet alleen 's nachts koud in de zomer wordt het ook heel heet in de caravan
Ik weet dat er meer mensen zijn met vogels op de camping en daar gaat het al jaren goed maar ik vroeg het me toch af wat ik het beste kan doen

Vogelvrouwtje25

Heb contact gehad met de gene die onze kachel gaat reviseren, het blijkt dat in de kachels van 20 jaar geleden nog teflon wordt verwerkt en dat dat idd schadelijk was voor vogels
Gelukkig is die van ons nog geen tien jaar en straks helmaal weer tip top in orde gemaakt dus volgens de expert zou dat geen gevaar op moeten leveren

Lin

Ik ben zelf niet zo bekend met gaskachel. Als het nagekeken is kan het denk ik wel. En hoeveel gaat het afkoelen bedoel je? Een paar graden is niet erg dat gebeurt in en buitenvoliere ook.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25

Het kan 's nachts toch wel tot een graad of 10 afkoelen de caravan is niet geïsoleerd
En als het in de zomer warm wordt kan het tot 40 graden oplopen overdag maar dan kan hij naar buiten want anders raakt hij straks nog gekookt

Vogelvrouwtje25

Als het gaat vriezen lig ik zelf ook niet in de caravan hor veel te koud