23 april 2024, 19:16:34

2e jong koud en bijna dood

Gestart door Suzanne, 7 april 2004, 18:01:14

« vorige - volgende »

Nes

Die van het jong vind ik ook heel mooi moet ik zeggen  :) maar ik bedoelde eigenlijk die andere.

Groetjes Nes.

Tara

Hoi Suzanne,

wat leuk te lezen dat het weer helemaal goed is met het jonkie! Ben echt blij voor je hoor :-). Het zal nu wel allemaal goed blijven hopelijk :-).

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Nes,

Wat fijn dat alles nu weer goed gaat.
Het zal dan niet zo zijn dat het jong was afgestoten anders gaan ze niet gewoon door met voeren en warmhouden.
Dus ik denk wel dat het per ongeluk onder de ouders vandaan is gekropen en daarom is afgekoeld.
Het was dus zeker goed om hem terug te leggen in dit geval :-)
Laat het maar een mooi groot valkje worden :-)

Groetjes, Paul

Suzanne

CitaatDie van het jong vind ik ook heel mooi moet ik zeggen  :) maar ik bedoelde eigenlijk die andere.

Groetjes Nes.

Dank je Nes. Ik vind het zelf ook een mooie foto. Alleen zo jammer dat de kwaliteit een stuk minder wordt (de foto wordt wat korreliger) omdat hij aangepast moet worden aan de 60 kb die ik kan plaatsen.

Groetjes Suzanne

ps: ik heb 2 nieuwe foto's geplaatst bij verhalen: whaaaa, het is gelukt.

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

CitaatHoi Suzanne,

wat leuk te lezen dat het weer helemaal goed is met het jonkie! Ben echt blij voor je hoor :-). Het zal nu wel allemaal goed blijven hopelijk :-).

Groetjes, Tara

Hoi Tara,

Ik ben ook heel blij dat het goed gekomen is. En ik hoop ook dat het zo blijft  :)

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

CitaatHoi Nes,

Wat fijn dat alles nu weer goed gaat.
Het zal dan niet zo zijn dat het jong was afgestoten anders gaan ze niet gewoon door met voeren en warmhouden.
Dus ik denk wel dat het per ongeluk onder de ouders vandaan is gekropen en daarom is afgekoeld.
Het was dus zeker goed om hem terug te leggen in dit geval :-)
Laat het maar een mooi groot valkje worden :-)

Groetjes, Paul

Hoi Paul,

Ja, dat is echt wat ik denk, dat het jong afgedwaald is, en de ouders het niet in de gaten hadden. Ik hoop ook zeer dat het een mooi groot valkje wordt. Ik ben ook erg benieuwd wat de kleur gaat worden. Ik verwacht wildkleurtjes, maar misschien dat beiden valkjes nog stiekumpjes verborgen genen hebben waar ik niks van af weet.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Hoi,

Het ene probleem net opgelost, stuitte ik op het volgende probleem:

Een ander popje (Kirlia) zat constant voor de opening van het blok waar de jongen in liggen. Ze gaat er ook regelmatig in. Nu is dat niet zo erg, maar wel dat ze de moeder van de jongen niet meer toestaat om bij haar kroost te kruipen. Daarnet waren beiden ouders van het nest (wat ik ook al niet echt een goed teken vond) en begon ze te bekvechten met de vader toen die terug wilde naar zijn jongen. Kirlia won. Na een minuut probeerde de vader het achter haar rug om, en kroop er in. Maar de moeder kreeg nog steeds niet de gelegenheid bij haar jongen te kruipen. Dus mijn man heeft Kirlia gevangen, en we hebben haar in een aparte kooi (bij de catharina parkieten) gezet. Voor mijn gevoel ging dit helemaal de verkeerde kant op. Nu maar hopen dat de vader niet van streek raakt, aangezien Kirlia naast Breezer (de moeder van de valkjes) ook een vriendinnetje van hem is. (Snappen jullie het nog?).

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

giovanni

ik denk wel dat dit het beste is hoor, dat je Kirlia apart zet. Straks deed ze nog wat aan de jongen! Goed dat je direct hebt ingegrepen:) En ik denk niet dat de vader dit erg vind hoor, want ze belette immers om bij zijn jongen te komen.

En ik ben ook blij dat het weer goed gekomen is met je jong:) En ja, het is een zéér mooie foto van je handtekening! echt wel een knus tafereeltje:D

grtjs

Speedy

Jeetje, wat klinkt dit bekend, ik was ook zo geschrokken.
Ik kreeg op me wekr een sms van mijn dochter, dat Koko (pop) bij de jongen erin was gegaan.
Ik zei dat ze meteen Angelique op moest zoeken hier op het forum of in de chatbox.
Dat heeft ze gedaan en Angelique heeft gezegd, zolang ze niet vechten is er niks aan de hand.
Ik had er de hele dag aan gedacht en pas toen ik thuis kwam kon ik het allemaal eens bekijken.
En ja hoor, madam Koko zat er ook regelmatig in.
Ze joeg ook wel eens de moeder weg, en dan kwam Angel er weer bij.
Soms zaten ze er met ze 3-en in, niet te geloven.
Het is allemaal goed gegaan dus.
Ze worden nu nog door tante Koko en zelfs door oom Speedy gevoerd.
Geweldig dus.
En ook met vliegen in de kamer, bemoeien ze zich er nog mee, of alles goed gaat, zo leuk.

Groetjes en succes verder.
    Trudie

Suzanne

Hoi Trudie,

Het lijkt wel of we bijna alles hetzelfde meemaken. Eerst van die eitjes waarvan we dachten dat ze onbevrucht waren. Een jong wat in de problemen kwam, en nu een 2e popje in het spel  :D.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

mss toch best om kirlia apart te zetten. Naar mijn gevoel ging ze niets aan de jinkies doen, en wil ze gewoon mee de jonkies grootbrengen. Maar als er ruzie van komt met de ouders, dan is het mis. Ik had hier vorig jaar ook een popje dat absoluut de jonkies mee groot wou brengen, en ze mocht ze zelfs mee warm houden, dus dat is wel handig meegenomen. Heeft ze al geoefend voor dit jaar :D

SDC:D