28 maart 2024, 10:55:27

2e jong koud en bijna dood

Gestart door Suzanne, 7 april 2004, 18:01:14

« vorige - volgende »

Suzanne

Ik kijk net in het nest, zie ik het 2e jong apart liggen. Ik heb hem opgepakt, leek dood. Maar met mee naar binnen nemen (warmere omgeving) gaf hij toch nog wat tekenen van leven. Het kropje is leeg (die van het eerste jong vol). Wat kan ik doen, hellup.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Het jong wordt nu weer bewegelijker, en begint te piepen. Zal ik het terug leggen onder zijn vader?

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

Heb je andere broedende koppels?

Suzanne


3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique


Suzanne

7 april 2004, 18:51:05 #5 Last Edit: 7 april 2004, 18:51:30 by blozend_appeltje
Ik heb het jong weer teruggezet bij zijn ouders, en na een kwartier ben ik nog ff wezen kijken. Toen zaten beiden babies onder de vleugels van mama. Dus misschien dat het afgedwaald was.

Ik heb nog wel foto's gemaakt van het jong toen ik het binnen had liggen.

En bedankt voor je hulp op de chat Lique!




3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

Geen dank joh, Ik hoop dat de ouders het jong nu als hun eigen beschouwen, en dat ze hem alle liefde en warmte geven, wat hij nodig heeft.

groetjes Lique

Suzanne

7 april 2004, 20:04:29 #7 Last Edit: 7 april 2004, 20:05:56 by blozend_appeltje
Hoi,

Ik ben net voor de 3e keer wezen kijken. De jongen zitten nog steeds onder papa's vleugels  :D. Ik kan niet zien of ze gevoerd worden, omdat ik een nestkast heb die aan de voorkant open gaat, dus ze hebben me gelijk in de smiezen  :-/. En dan is Pikachu op zijn hoede.

Wat ik wel zag, toen ik aan kwam lopen, was dat Kirlia (niet de moeder valk) voor de opening van het blok hing (van binnenuit). Ik vraag me af of het kwaad kan als andere valkjes bij het nest komen. Ik heb haar en Pikachu ooit zien paren, dus ik hoop niet dat ze nu de jongen van Breezer en Pikachu wat aan wil doen. Wat nu eigenlijk ook in me opkomt (maar ik weet niet of valkjes zoiets doen) is dat Kirlia het jong uit het nest heeft willen trekken. Maar dan zou het waarschijnlijk bijt en/of krabbel sporen moeten hebben?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

oh, wat erg zeg. Ik denk niet dat kirla het jonkie eruit heeft willen halen, dat zouden de ouders ook niet toegelaten hebben, hoor! dat zou je inderdaad ook moeten zien aan het jonkie zelf.
veel succes, en laat ons hopen dat het goed gaat.

SDC:D

Suzanne

Hoi,

Was nogal bezorgd (eigenlijk nog steeds wel een beetje) en heb nog een paar keer gekeken. Alle keren zat het jong onder de vleugels van 1 van de ouders. En volgens mij stoorde ik ook een keertje toen ze gevoerd werden. Ik hoop maar dat het de nacht door komt.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Hoi allemaal,

Heb me zojuist als een razende gedouched en aangekleed om z.s.m. bij het nest te gaan kijken. Dat heb ik gedaan, en het 2e jong is goed de nacht doorgekomen. Ik geloof dat de vader net aan het voeren was toen ik ze stoorde, want hij zat met zijn koppie over ze heen gebogen, en hij had weer vieze veertjes om zijn snavel  :D.

Groetjes,

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

toch leuk om te lezen dat ie de nacht heeft gehaald. Mss was het gewoon een ongelukje dat hij onder de ouders is gekropen.

SDC:D

Nes

Hoi Suzanne,

oef, gelukkig dat het jong nog leeft  :)
Wat een geweldige foto trouwens  :)! En das nog een echte "understatement" werkelijk prachtig!!!  :) :) :) :)

Groetjes Nes.

Suzanne

Hoi Nes,

Dank je, maar welke foto bedoel je, die van het jong op de handdoek of van Pikachu met Kuifje bij mijn handtekening?

En ben net wezen kijken toen ik thuis kwam, en het ging nog steeds goed met het 2e jong  :).

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

das dan toch goed nieuws. Na een paar dagen zal ie de cruciale fase wel doorzijn, en dan moet het lukken.

SDC:D