2 kooien boven elkaar maken tot één kooi

Gestart door karin1972, 6 maart 2017, 12:49:57

« vorige - volgende »

karin1972

hoi,

ik heb hier 2 kooien en mijn vraag is hoe ik deze het beste kan verbouwen tot één grote kooi want binnenkort komt er een 2 de valkje bij en dan zitten ze goed ruim.
mijn grootste kooi is 80H x 78B x 50D
de andere is 70H x 60B x 35D

ik zou bovenaan de grootste kooi een opening willen maken en dan die andere kooi daarop willen plaatsen maar met wat verbind ik die 2 kooien dan het beste zodat het allemaal toch een beetje stevig blijft staan?
alle tips zijn welkom  :)

grtjs Karin


Vogelvrouwtje25

Als je de twee kooien aan elkaar wil maken dan moet je wel heel goed zorgen dat als een een gat in her dak van de onderste maakt dat je goed de spijltjes die je afknippen niet meer uitsteken.
ik zou ze al sik jou was goed glad vijlen je wilt geen wondjes aan je vogels
Dacht in eerste instantie aan tayrap om het vast te maken maar die knagen ze natuurlijk gewoon door
Mischien een idee om het vast te vlechten met ijzerdraad ook hier natuurlijk de uiteinde beschermen
Zou wel gecoat ijzerdraad nemen want anders gaat het roesten denk dat je het beste dat kunt nemen wat je ook voor in de tuin kunt  gebruiken
Lijkt me een leuk project ben benieuwd naar het eindresultaat

karin1972

dit zijn mijn 2 kooien, ik ga ze eerst beiden gebruiken om de valkjes aan elkaar te laten wennen!
de grote kooi staat nu nog leeg dus daar ga ik al aan beginnen voor het nieuwe valkje erin komt en dan plaats ik daar een plank op tot ik de 2 kooien samen voeg, zo hoef ik daarna nog enkel de ene kooi op de andere te plaatsen en vastmaken!
wat die scherpe randjes betreft, ik denk dat ik daar gewone ronde stokjes ga gebruiken, daar een lange gleuf in maken en aan de randen bevestigen met hele sterke lijm (daar kunnen ze toch niet aan en dat zal mooier ogen ook)

de kooien samen verbinden weet ik nog niet, ik wil dat het er nog een beetje deftig uitziet en dat bevestigen met gecoat ijzerdraad gaat er nogal klungelig uitzien, niet?

verdere tips nog steeds welkom want weet het echt niet  :(


karin1972


karin1972

7 maart 2017, 07:34:11 #4 Last Edit: 7 maart 2017, 07:46:56 by karin1972
kleinere kooi met mijn valkje  :)

Lin

Je kan het ook gewoon aankijken hoe het samen gaat. Sommige gaan al meteen prima samen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Heb je geen deurtjes aan de zijkant dat je ze naast elkaar kan zetten? Een valkjes heeft liever meer in de breedte dan in de hoogte.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

karin1972

om ze naast elkaar te plaatsen ga ik effe plaats maken maar zo kunnen ze niet blijven staan... ik heb nog een terrarium van 1m20 B  met een blauwtongskink en een gerbilarium van 80 cm B

ik zal het nog eens allemaal bekijken... heel mss kan het wel bovenop het grote terrarium naast elkaar want het ventilatorrooster zit aan de zijkant

karin1972

heeft er iemand soms een idee of er zo'n klipsjes verkrijgbaar zijn om de kooien aan elkaar vast te maken.
dat zou toch wel mooier zijn denk ik

karin1972

en als ik ze naast elkaar plaats zal ik ook voor een andere opvang bak moeten zorgen

Lin

Wat bedoel je, een tie rip ? Je kan ook even in de bouwmarkt zoeken.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25

Weet niet hoe handig je bent maar je kunt het ook aam elkaar solderen
Of even bij een Smith langs brengen en even een paar puntlasjes laten zetten dan zit het voor altijd aan elkaar

karin1972

dat lassen vind ik wel een goed idee... eens rondhoren  :)

karin1972

omdat mijn financiële toestand het op dit moment niet toelaat (neen, ik schaam me daar niet voor om dat te zeggen ;) )... komt er  nog wel eens van maar momenteel wil ik toch wel dat ze goed zitten en deze 2 kooien heb ik in huis dus waarom niet? ik kan er daarna mss iemand plezier mee doen als ik dan een nieuwe koop   :)

Vogelvrouwtje25

Je ouders ook eventueel je beiden kooien kunnen verkopen en van dat geld een nieuwe kopen