28 maart 2024, 18:30:51

Poppen of mannen?

Gestart door chicky, 28 februari 2017, 14:49:27

« vorige - volgende »

chicky

Hallo ik heb 2 jonge valkjes van 6 weken.
Vader wildkleur, moeder geel gepareld.
Nu lijken de jongen op een wildkleur vrouwtje en ik weet dat je pas na de 1e rui beter kan zien of het mannetjes of vrouwtjes zijn.
Maar nu heeft 1 jong donkere vlekop snavel en de ander helemaal blank.Kun je daaraan ook zien of het een vrouwtje of mannetje is. Kan geen fotos toevoegen. lukt niet.

valkparkiet80

als je er zeker van wilt zijn wat voor geslacht ze hebben zou ik een dna test doen

chicky

Ja dat had ik ook al gelezen, maar vind ik toch een beetje prijzig. Toch maar afwachten dus.

chicky

28 februari 2017, 15:31:35 #3 Last Edit: 28 februari 2017, 16:38:32 by chicky
Fotos toch gelukt.
De 2 jonge valkjes en vader en moeder.
De vader is zoon van wildkleur moeder en wildkleur vader.
De moeder daar heb ik geen kennis over de ouders van.

pita82

Ik kan natuurlijk niet in u portemonnee kijken,maar volgens mij is het testen niet zo duur.5 Euro. Per vogel ofzo,moet je de veertjes zelf opsturen.

chicky

Het maakt me in feite niet zo uit.
Maar wilde ze een naam geven, en daarom dacht ik dat iemand het aan de fotos kon zien.
Nu geef ik ze maar namen die voor man en pop kunnen.
i.i.g. bedankt voor je reactie.

Lin

Nee dit is niet te berekenen. Het kunnen mannen of poppen zijn met deze ouders.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

chicky

Bedankt voor je reactie.
Ik wacht gewoon rustig af.
Misschien merk ik het na een paar weken wel aan het gedrag ofzo..Voornaamste is dat ze lief zijn en tam worden.

Lin

Sommige merk je het met enkele maanden mee andere veel langer. Maar ga je ze niet verkopen dan dat je zo lang wacht daarmee?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

chicky

Ja ik hen ze net verkocht,  maar had graag aan de nieuqe eigenaar willen vertellen of ze een mannetje of vrouwtje kochten. Gelukkig maakte het voor de nieuwe eigenaar niks uit.

Lin

Straks hebben ze een broer en zus gekocht. Dat is dan niet handig.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Matthias

Zolang het niet om te kweken is al goed en wel moest dat zo zijn. Maar zou inderdaad zonde zijn moest het broer en zus zijn. Fingers crossed voor de koper.