28 maart 2024, 18:00:23

Slaapkop

Gestart door Vogelvrouwtje25, 23 februari 2017, 10:23:06

« vorige - volgende »

Vogelvrouwtje25

Mijn yoda is een echte slaapkop al vanaf het begin dat ik hem heb zit hij vaak het grootste gedeelte van de dag te surfen,  is dit normaal ? Hij of zij is nu 5 maanden eet goed en als hij wakker is dan is hij wel goed actief. Maar vindt hem soms zo stil fluit en roept  wel af en toe. Maar doet ook weer niks met speelgoed zit vaak gewoon boven op zijn kooi of op schoot of dribbelt wat heen en weer
Moet ik me zorgen maken of heb ik gewoontvangen een saaie vogel

carco

Het zou een pop kunnen zijn? Die zijn vaak niet zo aanwezig.Maar een gezonde vogel hoort wel beweeglijk te zijn op zijn tijd en niet de hele dag stil in of op zijn kooi te zitten.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Lin

Is het dan veel slapen en bol zitten? De ontlasting is wel goed?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25

Denk idd ook wel dat het een pop is maar dat kan ik pas zien na de rui
Zijn ontlasting ziet er prima uit heb evt een ontwormingskuur liggen voor het geval dat
Ze heeft momenten dat ze goed actief is en aan het rommelen is, loopt sinds vandaag ook door de woonkamer, maar ze kan ook gerust een uur achter elkaar op de kooi zitten te slapen wel op een pootje en zit niet bol
Ze maakt wel een gezonde indruk zit goed in de veren en poetst deze regelmatig
Mischien dat het met leeftijd en geslacht te maken heeft ben een mannetje die wat ouder is gewent bij een kennis en die is bijna de hele dag actief vandaar dat ik me afvroeg of het welukt goed gaat zo

Vindt het zelf niet zo erg dat ze niet veel herrie maakt of maar af en toe fluit ze zoekt me wel steeds op voor gezelschap als ze wakker is en reageer't onmiddellijk als ik de kamer in kom doet ze bij de rest van het gezin niet

Bedankt voor jullie antwoorden merk dat ik het nog wel even lastig vind om van harige dieren over te gaan op gevederde dieren maar tot nu toe bevalt het prima en wil ik yoda niet meer missen
Fijn dat ik met vragen hier terecht kan
Groeten van rosalie

Lin

Tuurlijk hier kan je alles vragen. Ik denk dat het dan gewoon bij haar past.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25

Dat denk ik ook ja ze is vanaf dag één vrij rustig geweest
Voor mij verder geen probleem ik ben zelf ook niet zo,n druktemaker dus wat dat betreft passen we wel bij elkaar

Matthias

12 maart 2017, 02:44:56 #6 Last Edit: 12 maart 2017, 02:47:42 by Matthias
Slapen maakt deel uit van hun dagroutine, hier meestal rond de middag en als het avond is natuurlijk. Natuurlijk is dat bij iedere vogel anders. Overal heb je uitzonderingen en extremisten in, maar het mag natuurlijk niet heel de dag door zijn. Er moet nog leven en pit in zitten.

Zoals hiervoor gezegd kan het ook te maken hebben met een pop. Meestal zijn die wel wat stiller dan de mannen.

Vogelvrouwtje25

Bedankt voor jullie reacties heb er de laaste tijd eens extra op gelet en ze heeft idd  s morgens haar fluit en doe moment om vervolgens s middags lekker te gaan zitten slapen. Denk idd dat het een popje is maar dat kan ik nog niet zienaar maar als ik kijk naar gedrag dan zal het wel zo zijn
Ze wisseld activiteit en rust inmiddels wel een stuk beter af maar wordt dan ook al weer een half jaar

lenny21

hey

ik heb misschien een manier om te zien of het een popje is.
Mijn popje haar kuifje staat veel minder recht omhoog dan bij het mannetje.
Maar als je maar één vogel hebt is het moeilijk omdat te zien

Groetjes
Lennert

Vogelvrouwtje25

Inmiddels groeien er nieuwe staartveer aan en in tegenstelling tot dat ze eerst grijzig waren zijn ze nu echt geelkleurig dus denk dat het wel om een vrouwtje gaat hier
De oude veren zijn nog grijs je ziet ect duidelijk verschil

Lin

Met streepjes erop?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25

De nieuwe veren zijn geel zonder streepjes weet jij dan wat het is Lin ?

Vogelvrouwtje25

Zijn oude veren hebben wel grijze streepjes dus je kunt duidelijk het verschil zien

Lin

Kan je een foto plaatsen?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25

Zal het morgen bij daglicht eens proberen