Een dikke neusdop bij gevonden valkparkiet

Gestart door wesleyz, 9 februari 2017, 12:26:23

« vorige - volgende »

wesleyz

Hallo ik heb vorige week een valkparkiet gevonden deze werd aangevallen door een kat en heb ik dus voor de dood weggehaald.
Ze was helemaal verknipt(verkeerd gekortwiekt?) en zwaar toegetakeld.
Ze zit nu bij mijn andere valkparkiet in een grote Ferplast voliere en is volgens mij gelukkiger dan ze ooit geweest is  :D
Ze eet en drinkt goed maar een van d'r neusdoppen is redelijk opgezet, is niet verstopt en er komt ook geen vocht uit ofzo, het lijkt wel als het een korstje is.
Moet ik me hier zorgen over maken of is het gewoon een wondje? kan momenteel geen foto uploaden maar als dit nodig is zal ik hier voor zorgen.

bedankt alvast
groetjes.

pita82

9 februari 2017, 19:11:17 #1 Last Edit: 9 februari 2017, 19:19:32 by pita82
Het is aardig dat je het beestje zo goed hebt opgevangen.
Maar als ik jou Was zou ik hem even aanmelden bij amivedi
Dat is een site voor gevonden en vermiste huisdieren.
Waarschijnlijk is iemand het vogeltje kwijt.Mischien werd hij wel goed verzorgd en heeft hij de schade buiten opgelopen.
Kijk ook uit dat jou eigen vogel niet ziek word van de nieuwe.

wesleyz

Heb de dierenambulance gelijk gebeld en er zijn foto's gemaakt en hun zeiden dat het beter was dat ze bij mij bleef dan dat hun haar meenamen.
Maar ik heb hier puur een topic aangemaakt voor haar neusdop deze is vrij opgezwollen komt dit door die kat of moet ik hier mee naar de vogelarts?
m.v.g

Lin

Controle kan nooit kwaad. Als het niet bloed en er zit er niet aan kan het wel gaan opknappen. Maar kijk eens bij Vermist/Gevonden gedeelte. Dan zie je hoeveel eigenaren op hun valkparkiet wachten. het zou wel fijn zijn als je ons daarmee kan helpen door aan te melden bij www.amivedi.nl


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

not2miss

Ik snap dat je dit topic puur hebt aangemaakt voor advies wat betreft de neusdop. Probleem is echter dat wij natuurlijk niet kunnen zien hoe die eraan toe is en het dus moeilijk te beoordelen is. Daarbij zetten de moderators zich enorm in gevonden valkjes terug te brengen bij de rechtmatige eigenaar. Het advies/de vraag of je het valkje aub zou willen aanmelden bij Amivedi is zo gek nog niet, en zou bovendien ook wel zo netjes zijn.
Heb je wat meer info over het valkje voor ons? Waar het gevonden is, eventueel de kleur etc?

pita82

Hoe is het met het valkje?Heb je misschien nog een foto?

Lin

En de rechtmatige eigenaar zit misschien wel te wachten. Het zal je vogel maar zijn. Hopelijk word ie goed verzorgt.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)