Zwaar toegetakelde lutino valkparkiet

Gestart door ValkparkietLover070, 1 februari 2017, 17:40:32

« vorige - volgende »

ValkparkietLover070

Beste allen,

Ik heb thuis vier valkparkieten. De oudste heb ik ruim 8 jaar, de tweede al 6 jaar en de laatste twee allebei al 4 jaar. Ze leven dus al 4 jaar met z'n vieren samen. Nog nooit heb ik gemerkt dat er spanning is of iets dergelijke. Vanochtend zie ik echter iets heel vreemds. Mijn oudste vogel, de lutino, stond er zwaar toegetakeld bij. Haar kopje was bijna leeggeplukt van de veren. Ik vermoed dat er is gevochten, maar ik weet niet precies waarom aangezien ze al 4 jaar samenleven. Ze heeft wel onlangs eitjes gelegd die ze wil gaan broeden en ik heb ook een vermoeden welke vogel verantwoordelijk is geweest voor deze verwondingen. De vogel die haar waarschijnlijk heeft verwond is ook dezelfde vogel met wie ze eitjes aan het broeden was. Ik zou graag willen weten waar deze spontane uitbarsting vandaan komt en wat ik ertegen kan doen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Mvg

Lin

Hoi, wat sneu voor haar. Even voor de zekerheid je hebt alleen dus valkparkieten en geen andere soorten? Heb je twee koppels of is er geen een koppel? En heb je broedblokken hangen?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ValkparkietLover070

Hoi,

Nee, er waren geen koppeltjes aangezien er nooit twee vogels zijn geweest die samen baby's hebben gekregen. Ik merk wel dat mijn albino en wildkleur ( mijn andere twee vogels die los staan van deze ruzie ) graag bij elkaar zitten. Meer niet. Deze 4 valkparkieten zijn de enige dieren die ik in huis heb. Ze zijn alle 4 valkparkieten. Ik heb een broedblok hangen, maar ik heb er maar één hangen. Het andere vrouwtje legt namelijk niet zoveel eitjes, dus problemen ontstaan er niet. Ik vind het nog steeds een vreemde uitbarsting, en ben nu constant aan het opletten om te kijken of er nog wat kan gebeuren, maar er gebeurt helemaal niks. Ze zitten nu met z'n vieren rustig bij elkaar, zoals altijd.

Mvg

Lin

Staan ze bij een raam dat ze misschien geschrokken en gevallen is?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)