29 maart 2024, 06:09:43

Gedrag valkje vier maanden

Gestart door Vogelvrouwtje25, 1 februari 2017, 21:47:32

« vorige - volgende »

Vogelvrouwtje25

Ik heb sinds twee maanden en superlief valkje maar aangezien het mijn eerste valkje is vindt ik het soms wel moeilijk om dingen in te kunnen schatten over de ontwikkeling van een valkje
Kan hier tot nu toe ook niet echt iets over vinden helaas
Hij of zij is nu 4 maanden en is heel rustig, klimt s morgens uit zijn kooi om er bovenop te zitten en dan komt hij om een poosje te knuffelen soms hobbelt hij wat rond of zit gewoon lekker op je schouder
Maar in zijn kooi doet hij eigenlijk helemaal niets behalve eten en slapen
Hij heeft zo zijn  fluit en klets momentjes en kan al een deuntje na fluiten
Hij is het grootste gedeelte van de dag uit zijn kooi en als ik er niet ben bv voor een boodschapje zet ik vaak een cd aan met vogel geluiden hij fluit dan vrolijk mee
Ik heb zelf het idee dat hij een beetje lui is hij is ook pas heel laat uit het nest gekomen zijn broertje die later was geboren was al twee weken de deur uit en hij bleef maar zitten daardoor heeft hij een kromme poot en staat zijnu enen vleugel wat raar
In het begin had hij ook moeite met klimmen inmiddels gaat dat steeds beter
Ziet er gezond uit zit goed in de veren en oogt heel tevreden
Het zou handig zijn als er een soort boekje is waar de ontwikkelingsfases van een valkje in staan net als je hebt voor kinderen
Wie weet of er zoiets bestaat en wie kan mij vertellen of hij het zo goed doet

Lin

een boekje is er niet trouwens :-)


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25

Jammer want dat zou het voor nieuwelingen zoals ik het een stuk makkelijker maken ☺

Lin

Dat is zo. Je hebt natuurlijk wel basis boekjes maar niet echt een handleiding. We hebben op elk Board hier informatie staan. Je herkent ze dat ze helemaal bovenaan een Board staan en beginnen met Informatie: en erachter staat een punaise. Daar kan je al heel veel uithalen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25


lenny21

lui zal je valkje niet zijn...
misschien heeft hij gewoon veel schrik
Bij is het ook mijn eerste valkje het is wat zoeken.........
Het is misschien wat moe van het warmere weer
en het is nog zo jong...
Het komt wel goed
ik wens je alvast succes


Groetjes
Lennert

Vogelvrouwtje25

Inmiddels is yoda al wel wat levendiger geworden
Doet ook af en toe wel eens wat met speelgoed maar kijkt er nog steeds weinig naar om
Liefst zit hij of zij gewoon in de buurt
S morgens vaak veel praatjes en wat fluiten maar 's middags gewoon lekker hangen
Lui is ie niet maar echt actief of een druktemaker zal het ook niet worden denk ik
Yoda wordt volgende maand een half jaar
En is gewoon een heerlijk dingevoel

lenny21

ha ja
liever een rustige vogel die wat praatjes maakt dan een vogel die je kop eraf fluit :laugh:

Vogelvrouwtje25

Nou zeker weten ben blij dat het geen schreeuwer is moet er niet aan denken
Wat dat betreft past hij prima bij me, ben zelf ook niet zo,n schreeuwer

lenny21

hahahaha dat is goed he :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: