28 maart 2024, 14:42:44

Mannetje of vrouwtje

Gestart door Vogelvrouwtje25, 31 januari 2017, 17:50:19

« vorige - volgende »

Vogelvrouwtje25

Ik heb een valkje grijsgezoomd inmiddels is hij vier maanden maar ik weet niet of het een mannetje of vrouwtje is
Heeft iemand een idee hoe je dit kunt zien ?
De kweker zei dat je het pas na de rui kon zien maar hoe dan ?
Een foto toevoegen lukt op de een of andere manier niet

Vogelvrouwtje25

Inmiddels gelukt om mijn vogel toe te voegen als avatar maar krijg hem niet in een bericht bestand is te groot


Lin

Hoi,

Wauw een df gezoomde is dit? Of weet je dat niet? Kreeg je geen papier mee? Daar zijn er nl niet zoveel van. Je kan als ze de rui heeft gehad dit kan met 9 maanden zijn maar soms ook eerder dat de pop de streepjes onder de staart behoudt. Een man zal een egale staart krijgen en de vlekjes onder de vleugels verliezen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Mag ik vragen bij welke kweker je deze gekocht hebt?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25

31 januari 2017, 22:22:48 #5 Last Edit: 31 januari 2017, 22:28:56 by Vogelvrouwtje25
Ja dat mag je vragen hor hij komt gewoon bij een hobbyfoker hier in  de buurt vandaan Hij had ook nog een wat oudere zitten van een half jaar maar ik wilde graag een jonkie
Hij zei al dat het een hele bijzondere was maar dat hij liever een goed huis voor hem zocht als dat hij naar een hanelaar ging en daar zijn dagen in een kooitje moest slijten.
Zo is hij bij mij terecht gekomen
Hij vertelde dat het een   Valkparkiet gezoomd' witmasker is  en omdat hij maar een of twee nestjes per jaar heeft zaten er ook geen papieren
Wist niet dat hij zo bijzonder was
Al is hij dat inmiddels voor ons wel heb hem nu twee maanden maar is echt niet meer weg te denken uit ons gezin

Vogelvrouwtje25

Kun je me er mischien wat meer over vertellen ?


Vogelvrouwtje25

Heb het nog even nagevraagd bij degene bij wie hij vandaan komt zodra ik antwoord heb hoor je het van me

Vogelvrouwtje25

Ben er uit het gaat om een mutatie Dominant Pastel (df) Dubbel factor gezoomd, lichte variant

carco

Uit Gouda vandaan toevallig?

Dominant pastel deze benaming bestaat al een tijdje niet meer. Dit is gezoomd. Ook heb je bij een df geen variant in de kleuren dat is alleen bij de ef.
Je hebt dus een df gezoomd valkje.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Vogelvrouwtje25

Dat hij gezoomd was was ook idd wat ik had onthouden

Lin

Dat is altijd een mooie mutatie en niet veel aanwezig.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25


carco

Hij is degene die ze wel eens op mp te koop aanbiedt onder de oude benaming.
Ben er ook wel eens geweest en hem al een aantal keer op de hoogte gebracht dat deze namen niet meer worden gebruikt.
Vandaar dat ik meteen aan deze kweker moest denken omdat hij ook maar 2 koppels heeft: beide df gezoomd.
Linda ( of Rianne ) heeft er ook 1 vandaan .

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!