28 maart 2024, 13:59:57

Is een valkparkiet alleen zielig ?

Gestart door Vogelvrouwtje25, 1 februari 2017, 14:25:40

« vorige - volgende »

Vogelvrouwtje25

1 februari 2017, 14:25:40 Last Edit: 1 februari 2017, 17:38:45 by Vogelvrouwtje25
Ik heb nu een valkje van vier maanden en die zit alleen
Nou kreeg ik van iemand te horen dat dit echt heel slecht is en nu ga ik toch twijfelen waar ik goed aan doe
ik weet dat ik geeen vervanging ben voor een andere vogel maar ik ben wel heel de dag thuis
Ik heb zelf een hersenziekte waardoor ik niet meer kan werken en dit ook niet meer gaan doen dus op een middag dutje en af toe een boodschapje ben ik heel de dag thuis
De vogel kan dus bijna heel de dag buiten het hok en kan spelen ,knuffelen of bij me komen zitten waneer hij wil.
Dat doet hij dan ook vaak we kletsen en fluiten wat af maar soms kiest hij er ook gewoon voor om een dutje op zijn kooi te doen
Daarnaast krijgt hij savonds en in de weekenden ook nog eens extra aandacht van man en kinderen
Is deze valk nou echt zo zielig en moet er eentje bij? Of laat ik me maar wat aanpraten
Ik heb zelf nog niet het idee dat het beestje eenzaam is. Maar degene die ik sprak zei dat ze oa seksueel gefrustreerd kunnen raken of agressief dat wil ik natuurlijk ook weer niet ik wil dat het beestje het goed heeft
Dus wat is wijsheid ?
En is hij wel zo zielig als andere denken ?
De vogel is nu 4 maanden en supper tam ben bang dat dat uiteindelijk minder gaat worden als er nog eentje bijkomt en wat als ze het niet met elkaar kunnen vinden dan zit ik straks met twee kooien in huis?
En daarnaast vondt ik het hele tam maak proces best een klus voor mijzelf
Iemand tips, antwoorden of adviezen ?

Lin

een jonge valkparkiet erbij van het andere geslacht zal wel goed gaan hoor. En beide kunnen dan tam blijven.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25

Voorlopig weet ik nog niet wat het is dus daar moet ik dan eerst even op wachten
Daarnaast weet ik niet of ik er nog wel eentje bij wil of bij kan hebben
Vandaar mijn vraag

Lin

Je kan ook zelf veren (laten)  trekken en opsturen om te laten testen. Ik zou er zeker een bij nemen tegen de eenzaamheid.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25

Maakt het voor de vogel eigenlijk wat uit van welk geslacht er eentje bijkomt kunnen het ook het gewoon twee mannetjes of twee vrouwtjes zijn?
ik hoef nl niet zo nodig een nestje
Moet het idee voor een tweede vogel hier alleen even zachtjes in de week zetten

Lin

Ik zou niet langer wachten tot een jaar oud. Des te ouder ze zijn des te lastiger ze vaak koppelen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25

Oké dank je wel voor de tips binnenkort gaat een kennis weer met nestjes beginnen dus wie weet zit er wel een bij. Als het niet klikt kan hij weer terug dus dat is in iedergeval fijn om te weten dat ik er niet mee hoef te gaan leuren

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)