28 maart 2024, 17:39:34

Tegen raam gevlogen, eet niet

Gestart door Virga, 25 januari 2017, 18:07:46

« vorige - volgende »

Virga

Hallo,

Vanochtend is mijn valkje tegen het raam gevlogen. Ze kwam naar boven, schoot een kamer in waar op dat moment t rolgordijn open was en ketste er zo tegenaan. Vloog op de deur, daarna opmijn hoofd en toen ik haar er af pakte bleef ze versuft op mijn hand zitten. Ik ben gelijk naar de dierenarts gegaan want ze had wat bloed aan haar neusje en het leek of er een deukje boven haar linkeroog zat. Ook leek ze niets te zien met haar linkeroog.

De dierenarts heeft haar onderzocht en voelde geen gebroken bot oid. Ook de ademhaling leek in orde. Wel was er een zwelling op haar hoofdje te zien. Om verder zwellen tegen te gaan heb ik antibiotica meegekregen. Volgens de dierenarts heeft ze wss een hersenschudding.
Nu zit ze de hele tijd te suffen. Als ze ergens van schrikt vliegt ze en land netjes op bekende plekjes.

Maar nu het probleem. Normaal is ze een ontzettende veelvraat. Als ik iets eet wil zij het ook. Maar nu weigert ze ook maar iets te eten. Zelfs chips waar ze zo,n beetje voor door het vuur gaat taalt ze niet naar.
Omdat ik weet dat het slecht is voor vogels als ze te lang niet eten begin ik me nu toch zorgen te maken. Wat nu?

Groetjes,


Lin

Laat haar maar even in de kooi met snachts een lampje erbij aan. Hang een beetje trosgierst bij haar. Als ze overmorgen nog niet eet even weer naar de dierenarts. Maar ze moet nu wel rust hebben dus niet aan haar zitten of laten los vliegen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Virga

Update: als ik haar in de kooi zet raakt ze erg gestressed, wil er uit. Als ze eruit is blijft ze grotendeels rustig zitten slapen. Dus ik heb haar maar rustig laten zitten. Snachts wel in de kooi gezet. Dit is ze gewend.
Nu zit ze nog steeds rustig te slapen met dr kopje in haar veren. Zit af en toe te poetsen. Wil bij me zijn en gekroeld worden maar eet nog steeds niet. Pakt wel gepelde zaadjes aan maar eet ze niet op. Bijt wat in een stukje brood maar krijgt niet echt iets binnen. Heb haar ook nog niet zien drinken. En het medicijn pakt ze ook niet.
Nog steeds even afwachten?

carco

Kan je haar eens wegen?
Al trosgierst aangeboden?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Virga

Bij de dierenarts hebben ze haar gewogen. 120 gram schoon aan de haak. Qua gewicht hoef ik me dus geen zorgen te maken.
Verder heb ik trosgierst als eerste geprobeerd ja. Wilde ze niet. Eivoer geprobeerd, zowel nat als droog. Ook niet.
Gisteravond laat heeft ze uiteindelijk toch een beetje aan de trosgierst zitten knabbelen. Vandaag heb ik haar nog niets zien eten.... en net nu ik dit zit te tikken klimt ze naar een voerbakje... Yes! Ze eet!
Pffff, wat een opluchting. Begin er nu vertrouwen in te krijgen dat het goed gaat komen.

Dank voor de adviezen:)


Lin

Mooi! :D Kijk het nog even aan totdat ze helemaal weer de oude is voordat je haar eruit haalt.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Joram

Met de mijn ook al gebeurt... Nogal een dommerik en een kluns als het op vliegen aankomt.
Net hetzelfde gehad als jij, heel versuft dus idd lichte hersenschudding maar uit ervaring weet ik dat het meestal de dage erna snel betert en na 2dagen merk je het niet meer.. Op de buil na