Mijn vogels hebben ook een jockkooi. Ik heb die volledig omgebouwd en aangepast aan valkparkieten. Ik heb andere stokken geplaatst (deels omwikkeld met watervast fijn schuurpapier voor meer houvast en om de nagels te doen slijten) en ik heb aan de beide zijkanten nieuwe ingangen gemaakt door spijlen weg te zagen en er een schuifdeur geplaatst, gemaakt uit een roestvrij stalen rooster. De dakopening is bij mij altijd dicht en heeft geen functie voor valkparkieten. De voorklep gebruiken ze wel als in- en uitgang. Ik vind het grote voordeel van een dergelijke kooi dat die heel degelijk gebouwd is, relatief groot is van omvang en vooral dat ze makkelijk langs de horizontale spijlen kunnen klimmen. De kooi is ook geschikt voor jonge valkparkieten, ze verschillen als ze uitgevlogen zijn en niet meer in een broedhok verblijven nauwelijks nog van volwassen exemplaren qua grootte. En, inderdaad, ze kunnen eventueel hun kop naar buiten steken. Dit is nooit een bezwaar gebleken. Immers, ze kunnen niet klem komen te zitten en in de praktijk komt het vrijwel niet voor dat ze kun kop erdoor steken. Nieuwe valkparkieten doen dit hooguit tijdelijk, als ze de nieuwe kooi verkennen, daarna nooit weer. De opening tussen de spijlen is te klein om eventueel door te kunnen kruipen.