29 maart 2024, 11:41:52

paren

Gestart door valkparkiet80, 18 januari 2017, 12:57:35

« vorige - volgende »

valkparkiet80

Oke. Beide heb ik van mensen gekregen die er van af wouden dus weet er verder helemaal niks van. Als het jonkie wat groter is dan plaats ik nog een foto. Ik heb namelijk iemand die graag poppen wil hebben

Matthias

29 maart 2017, 17:06:14 #106 Last Edit: 29 maart 2017, 17:13:05 by Matthias
Zullen lutino's zijn met rode oogjes dan, een meer alledaagse mutatie dan bronze fallow en pale fallow. =)

valkparkiet80

Oke ik heb verder geen verstand van mutaties. En hoe je het verschil kan zien. Daarom plaats ik hier foto's

valkparkiet80

Birdy en aboo hebben 4 jonkies oudste 6wkn oud jongste 5wkn oud. oudste 2 zitten al een aantal dgn in de voerbak zaadjes te eten de jongste 2 nog niet zien doen. Nu vallen birdy en aboo me beiden midden in me gezicht aan en ik mag niet bij het broedhok komen. Dan bijten ze me gewoon. Nu zag ik dat birdy een eitje heeft weg halen geen optie omdat ik er niet bij kan. Wat te doen De oudste 2 in een kooi zetten en kijken of ze zelfstandig kunnen eten?

valkparkiet80

Ik ben de tel kwijt ;D
Koppel zoveel lana en spooky Lana heb ik bij een kweker vandaan als vrouwtje voor tweety maar tweety bleek ook een vrouwtje te zijn in juli 2015 is lana bij me gekomen ze heeft al 1 of meerdere nestjes gehad met jonkies. Spooky is bij me gekomen denk aug 2016 zijn de hele tijd samen waar de 1 is is de andere. Lana heeft al een eitje gelegd in het broedhok van koppel 2 dat eitje heb ik bij een ander koppel gelegd en die kan 10april uit komen. Vanmorgen zag ik een eitje lisa zat er bij maar wat blijkt het eitje is van lana en spooky. spooky zit nu op het eitje. Dus ben benieuwd hoe dit gaat.

Links lana [pop] rechts spooky [man]

valkparkiet80

1 april 2017, 08:00:46 #110 Last Edit: 1 april 2017, 08:02:28 by valkparkiet80
Dit is het jonkie van koppel 2 13 dgn oud
Koppel 3 zit al weer in het broedhok op eitjes
Hoppel tig heeft 1 eitje maar heeft er vannacht niet opgezeten

Lin

Citaat van: valkparkiet80 op 29 maart 2017, 18:01:32
Birdy en aboo hebben 4 jonkies oudste 6wkn oud jongste 5wkn oud. oudste 2 zitten al een aantal dgn in de voerbak zaadjes te eten de jongste 2 nog niet zien doen. Nu vallen birdy en aboo me beiden midden in me gezicht aan en ik mag niet bij het broedhok komen. Dan bijten ze me gewoon. Nu zag ik dat birdy een eitje heeft weg halen geen optie omdat ik er niet bij kan. Wat te doen De oudste 2 in een kooi zetten en kijken of ze zelfstandig kunnen eten?


Als je het eitje niet kan weghalen dan doe je even een plankje in je hand en duw je haar eraf en vervang je de eieren als je dat wilt doen. Je kan ze uit eht blok zetten de jongen maar zelf eten doen ze nog niet met 5 weken.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

2 april 2017, 06:35:52 #112 Last Edit: 2 april 2017, 06:39:11 by valkparkiet80
Als ik daar binnen kom wordt ik al aan gevallen van 2 kanten door birdy en aboo samen. Inmiddels hebben ze 2 eitjes/ De oudste 2 zijn 6.5 week oud en de jongste 5.5 week Ze zeuren niet veel meer om eten.

Koppel 1 bello zit in het broedhok straks kijken of er eitjes liggen
Koppel 3 2 eitjes
Koppel 5 2 eitjes

valkparkiet80

Hier het jonkie van coco en kwiki 22dgn oud nu

Lin

Hoi,

Ik weet niet of je het herkent maar je witmasker lutino is wel behoorlijk geplukt nog. Je kan er wat vaseline op smeren kijken of dat iets helpt.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Hallo Lin
Dat heb ik bij deze niet herkent. Bij die van birdy zag je echt dat ze rood waren. Ik ga het gelijk doen

Matthias

Kan zeker helpen door vaseline te gebruiken. Goede tip die Lin aangeeft die ik zelf ook soms gebruik wanneer ik met plukkers zit bij mijn jongen.

valkparkiet80

IK hoor graag tips als jullie wat zien op de foto wat ik niet zie

Koppel 1 3eitjes
Koppel 3 6 eitjes
Koppel 4 2 eitjes
Koppel 5 4 eitjes

Zoals eerder verteld schouwen lukt me niet me ogen zijn niet super dus wacht ik het maar af. De eitjes kunnen vanaf 19 april uit komen Ik voeg nog even een koppel aan me lijst toe

Lin

Handig dat je nu weet hoe je fotos moet uploaden. Je hebt ook no pick spray maar die vind ik niet helpen. Als het erger wordt dan wel de plukker weghalen. Hebben ze nog genoeg verse takken zodat ze daar aan kunnen zitten? Wellicht helpt dat ook nog.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

14 april 2017, 07:39:34 #119 Last Edit: 14 april 2017, 07:42:50 by valkparkiet80
Hallo Lin.
Ja ze hebben genoeg verse takken in hun eigen kamer. De jonkies van koppel 3 eten allemaal goed zelfstandig op de jongste na zijn ze [3] naar een kennis gegaan. Het jonkie van koppel 2 is al met de vleugels aan het slaan. Mochten er van de eitjes die er nu liggen mog uitkomen dan zal ik vaker foto's plaatsen zodat jullie ze ook in de gaten kunnen houden en me kunnen waarschuwen als ik iets niet zie.
Koppel 1 - 4 eitjes
Koppel 3 - 6 eitjes
Koppel 4 - 3 eitjes
Koppel 5- 4 eitjes
Koppel 6 Het popje bonnie heeft de nacht door gebracht in het broedhok.

Even een vraag nog koppel 5 hebben nog geen bevruchte eitjes gehad en eigenlijk ook altijd maar 3 eitjes nu al 4 hoe kan dat. Straks als de man er op zit kijk ik nog even hoeveel er nu liggen.