28 maart 2024, 10:45:37

paren

Gestart door valkparkiet80, 18 januari 2017, 12:57:35

« vorige - volgende »

valkparkiet80

18 januari 2017, 12:57:35 Last Edit: 22 mei 2017, 11:18:09 by valkparkiet80
Hier is het paren al weer druk aan de gang en maken ze ruzie om 1 broedhok terwijl der meerdere broedhokken zijn
Ik verdeel het even onder koppels zodat het straks ook makkelijker te volgen is

Koppel 1 pico en bello; Bello zit al een paar dagen in het broedhok in de gang. zit er nu ook s'nachts in maar nog geen eitje. Ze paren een paar keer per dag. Niemand mag in de buurt komen mij valt ze ook aan Hun zijn een koppel sinds februari 2015

Koppel 2 Kwiki en coco die zitten in een kooi met broedhok. Zij paren vooral als het schemer/donker is. ze zitten heel veel in het broedhok om en om. Hun zijn een koppel sinds juli 2016. Ook nog geen eitje

Koppel 3 aboo en birdy zij zijn een koppel sinds begin 2016. Birdy heeft al wel eitjes gelegd 2 maar daar niet na om gekeken. Toen weg gehaald. Ze paren ook elke dag

Koppel 4 bas en lisa. Zijn een koppel sinds dec 2013 zij paren al wel veel maar nooit in een broedhok gezeten. Nu paren ze een paar keer per dag. en maken ze met koppel 3 ruzie om het broedhok. Al zitten ze allebei wel in het broedhok maar nog geen eitje

Koppel 5 lana en spooky. Lana komt bij een kweker vandaan had haar gekocht voor me albino man maar dat bleek ook een pop te zijn. Nu dus samen met spooky Bij de kweker heeft lana al een nestje gehad hier nog niet

Koppel 6 bonnie en tintin Heb ik gekregen van mensen die een baby hadden. tintin man zal nu ongeveer 2.5 zijn. bonnie was toen ik haar kreeg 5maanden zal nu 1 jaar zijn of iets ouder. Ze zijn ook aan het paren en zitten om de beurt in het broedhok maar nog geen eitjes

Koppel 7 bo en tweety 4j Bo hoort bij Amy maar zij wil niet paren en bo paart met bijna alle poppen. De laatste maand zijn bo en tweety veel samen. Bo zit alleen nog in de nachtelijke uren naast Amy. Bo heb ik uit een dierenwinkel eind 2013. Tweety heb ik gekregen.

Pablo pop lutino is 4 jaar en paart met de man van koppel 4. Ze heeft 3 eitjes en doet alles alleen.

Lin

Leuk, ik blijf het wel volgen. Je kan beter je dagboekje een andere naam geven dan  :)


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

hallo Lin
Ik wist niet zo snel wat voor naam ik het zou geven  ;D Broedseizoen 2017?

Koppel 1 bello heeft vannacht weer in het broedhok door gebracht maar geen idee of er nu wat ligt

Lin

Ja met de namen er misschien bij?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Even een update
Koppels 2-3-4 die niet zo heel erg druk meer. Al is bij koppel 4 bas wel de hele tijd bezig de andere aan het weg jagen.
Bij koppel 1 pico en bello lag net 1 eitje

Lin

Hoeveelste jaar is dit voor de koppels dat je met ze kweekt?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Maakt dat uit hoelang je met ze broed?

Koppel 1 heeft nu 2 eitjes en het is het 2 jaar dat ze broeden. Vorig jaar geen jonkies van gekomen
Koppel 2 is het eerste jaar ze zijn nog niet lang samen en ook nog geen eitjes Nu.
Koppel 3 is voor birdy het 3e jaar maar paren deed ze altijd met een ander mannetje dit is nog geen jaar een koppel
Koppel 4 is het eerste jaar dat ze gaan broeden. Ik zag vanmiddag 1 eitje bas zit er nu op. Ze zijn wel vanaf 2013 dec een paar

Lin

Het was gewoon interesse hoe alles loopt en of je al een beetje weet of het goede broeders en opvoeders zijn.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Ik weet alleen dat birdy van koppel 3 het heel erg goed doet zei heeft in 2014 1 jonkie gehad en in haar eentje gebroed en gevoed.

Lin nog een vraag. Koppel 4 zie ik dat bas naast het eitje zit ipv er op. of lisa er op zit weet ik niet want dan smeert ze hem er uit.

Lin

Als er nog maar 1 of twee eieren liggen en ze broeden ernaast dan is dat nog niet erg. Ze blijven nog wel even goed. Met drie zitten de meeste wel erop.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Oke bedankt voor de info Koppel 4 heeft nog steeds 1 ei.
Koppel 1 gok ik dat ze nu op 3 eitjes zitten

valkparkiet80

27 januari 2017, 08:09:49 #11 Last Edit: 27 januari 2017, 13:45:15 by valkparkiet80
Koppel 4 heeft vandaag pas ei nr 2 gelegd eerste was op 23-1, Broeden doen ze super goed
koppel 1 hebben 3 eitjes over een uur kan ik kijken of er een 4e eitje is
De andere 2 koppels paren wel en zitten ook in het broedhok maar geen eitjes


Lin even een vraag. is het erg dat er zolang tussen ei 1 en 2 zit?
Koppel 3 het vrouwtje zit ook in het broedhok het mannetje verdedigd het broedhok met als gevolg dat het vrouwtje van koppel 4 niet naar haar broedhok kan kan ik hun broedhok van koppel 4 verplaatsen?

UPDATE
Koppel 3 heeft ook een ei sinds net. Als daar net als een paar weken terug niks mee gebeurd doe ik die bij koppel 1

Lin

4 dagen ertussen is niet heel erg dat zou wel te doen moeten zijn. Zolang beiden nesten bebroed worden is het geen ramp. Ik hou zelf mijn "agressieve" koppels uit elkaar in broedkooien. In de buiten voliere kan je bijna wel het aantal broedblokken verdubbelen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

29 januari 2017, 06:11:10 #13 Last Edit: 29 januari 2017, 12:25:47 by valkparkiet80
Ze verdedigen het nest en wie er in de buurt komt wordt weg gebeten. Dus ook het vrouwtje van dat koppel. Straks even kijken of er bij koppel 3 en 4 nog een eitje bij is gekomen. Koppel 1 houdt het denk ik bij 3 eitje
s en koppel 2 is nog niks



Koppel 1 3 eitjes
Koppel 2 niks
Koppel 3 2 eitjes
Koppel 4 3 eitjes

Van koppel 3 als het mannetje maar iets hoort gaat hij al van de eitjes af

Lin

Op zich er veel af gaan is niet erg alleen niet elke keer te lang eraf.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)