28 maart 2024, 11:31:42

paren

Gestart door valkparkiet80, 18 januari 2017, 12:57:35

« vorige - volgende »

valkparkiet80

Hallo Matthias

Nou bij mij zitten me valkjes allemaal binnen hoor  :D Ze hebben een eigen kamer van 8m2 en vliegen door het hele huis heen. Ik had 1 valkje wat niet meer gevoerd werd en een mank pootje heeft en niet kon vliegen omdat hij zo zwak was. Die ben ik met de hand gaan voeren maar binnen een dag mee gestopt omdat hij verdomd om gevoerd te worden en at gewoon zelf zijn zaadje. Met hem gaat het uitstekend. vliegen doet hij weer en een mank pootje heeft die nog steeds, Toen was er 1 zo kaal als ik weet niet wat. Ben die er bij gaan voeren dat is nu 14dagen. Hij is 7 weken en waar die eerst zeurde om eten. Moet die nu niks vd spuit meer weten. Dan een witmasker in iets minder vorm kaal om die lach je je rot het is alleen hai hai hai en gisteren vloog die uit zijn eigen naar de keuken en ging die zitten waar die altijd zijn spuitje krijgt. Dan een andere witmasker die je in de houtgreep moet houden voor zijn spuitje weet nu ook al aardig hoe het moet en hoef je niet meer beet te houden. De laatste witmasker moet je wel in de houtgreep houden en dan als nog is het moeilijk zijn spuitje te geven

Matthias

Oh oké haha. Wel goed dat je op die manier alles nog beter kunt volgen. En ja als ze zaadjes eten is het inderdaad slim om niet extra bij te voederen, want ze weten het snel en profiteren er dan ook van dat ze gevoederd worden.

Goed dat het eentje weer vliegt, nu nog van dat mank pootje afkomen. Hopen dat dat in orde komt. Leuk om te horen dat het met de rest ook goed gaat en dat je dus alles goed opvolgt hoe het zit met de jonge vogeltjes.

valkparkiet80

Goedemorgen Matthias.

Van de 3 witmaskers. Krijgt er 1 1x per dag. de andere 2x en de andere 3x. Vanaf volgende week komen er ook 4 wildkleurig bij die ik met de hand moet voeren. Hun hoofdje is namelijk een beetje kaal. Ik heb nog 1 koppel op 5 eitjes zitten maar die leggen alleen maar wind eieren

valkparkiet80

Mijn lutino pop en wildkleur man hebben een nestje gekregen 4 jonkies de pop deed alles alleen ik heb het over genomen. daar zijn wildkleur jonkies uit gekomen maar nu zie ik bij 1 wildkleur 2a3 kleine vlekjes in de net te grote van 1 eurocent [lutino wordt dat dan een man?

Rianne

Hoi, volgende keer zou ik je toch adviseren om de pop te ondersteunen waar nodig in plaats van alles gelijk over te nemen. Het allerbeste is toch de voeding die ze van de ouder(s) krijgen. Een wildkleur is een wildkleur en zal nooit een lutino worden. Het vlekje in de nek zal op een split duiden.

valkparkiet80

10 september 2017, 11:55:21 #230 Last Edit: 10 september 2017, 12:12:29 by valkparkiet80
pablo heeft 4 eitjes nu is 1 eitje een gaatje die hoort pas 20 sept uit te komen en zo te zien was hij bevrucht wat doe ik hier mee?

Lin

Is het echt een gat of deukje? Als het een deukje is kan je er nog wat blanke nagellak op doen. Een gat kaan je wel weggooien.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Het is een gaatje. En er zit ook beweging in het eitje.

Lin

Laat hem maar liggen zolang het beweegt. hij kleurt vanzelf donker als het niet goed is.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

bedankt lin dan laat ik hem liggen

valkparkiet80

Hallo lin.
Het eitje was dus bevrucht het donsje is overleden. Het was nu namelijk geen gaatje maar een gat geworden. De overige 3 eitjes waren steenkoud en denk ik ook bevrucht. Toen ik vanmorgen vroeg keek had tweety en bo ook 1 eitje heb de 3 van pablo nu bij hun gelegd Denk je dat die nog uit gaan komen?

Lin

Ja koude eieren laten liggen. Het zal niet de eerste keer zijn dat er dan alsnog jongen komen. Maar je kan niet eieren die al zover bevrucht zijn in een nieuw nest neerlggen. dan zitten de jongen te ver uit elkaar. Die moet je echt gescheiden houden. Ben je bang dat het koppel niet meer op die drie gaat zitten dan? Ik zou nepeieren dan neerleggen en kijken of ze weer gaan broeden, zo ja dan de drie eieren weer terug leggen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Hier de 3 donsjes van pablo. geboren op 15-9/16-9 en 20-9

Nog wel even een vraag. Hoe vul ik in de calculator witmasker split wit x wit in. Gewoon witmasker split en dan lutino of witmasker en bij lutino split aan klikken

Lin

witmasker split lutino (x2 vaak) witmasker kan niet split witmasker zijn.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Bedankt voor de uitleg. Ik zal vanavond zo rond 19u worden even een foto plaatsen. Wat voor jonkie krijg je daar voornamelijk uit?