28 maart 2024, 19:57:10

paren

Gestart door valkparkiet80, 18 januari 2017, 12:57:35

« vorige - volgende »

Lin

Ja een goed koppel wel.
Al is het wel veel.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Alle jonkies van birdy en aboo zijn uitgevlogen alleen zie ik dat 1 jonkie niet kan vliegen. hij is 5.5 week oud. Maar nu zie ik hun ook niet op de grond om het jonkie te voeren. Hebb het jonkie nu bij coco en kwiki gedaan in de hoop dat die gaan voeren maar dat zie ik ook niet gebeuren. Ik zeg altijd ze brengen hun jonkies zelf maar groot ik voer ze niet maar wat moet ik nu doen?

Matthias

Heb dit afgelopen jaar ook gehad met een bepaald jong dat niet echt goed kon vliegen en veel op de grond rondliep, toch wel zeker twee weken. De ouders zijn blijven doorvoeren bij mij en ik denk dat het dan vanaf 7 weken begonnen is met vliegen. Hopelijk komt het bij jou dan ook helemaal goed.

valkparkiet80

Hebben ze bij jou toen het jonkie niet onder gepoept? Ik weet ook niet of die gevoerd wordt en pakken mag al helemaal niet want dan ben je een vinger kwijt ;D

Lin

Zou me nog geen zorgen maken ze gaan vanzelf schreeuwen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Ik begin nu te twijfelen. Pablo lutino pop. Bas wildkleur man. Via jullie calculator zag ik dat er een wildkleur pop uit kan komen en een wildkleur split voor lutino man. Bij hun vorige nest zag i heel goed het verschil. Maar bij deze twijfel ik een beetje vanweg de staart. wie kan mij vertellen wat het is ik heb 4 van zulke jonkies, Ik zou namelijk zeggen dat dit een pop is. Ik heb iemand die een pop wil. en heb ook nog 3 witmaskers maar die komen uit witmasker ouders

Lin

Valt niet te zeggen helaas.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Zit er ook een uit knop bij het witmasker jonkie. Die is al een aantal uur bezig met hai hai hai hai gestoord wordt ik er van en als ik in de buurt kom vd kooi denkt die aan eten. Hij is helemaal gek op me

Lin

Is ie met de hand gevoerd dan? Hij heeft gewoon ouders toch?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Ja die ben ik met de hand aan het voeren de ouders hebben hem helemaal kaal geplukt bijna net zo kaal als bij zijn geboorte

Lin

Oh vandaar dat kan nog maanden duren.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

1 jonkie van een ander koppel is er minder erg aan toe. en de andere 2 van het nest ook iets minder. Voer er nu 4 met de hand. 3 krijgen er nog 3x per dag en 1 2x

Lin

Geen jongen van dezelfde nu? I heb er vorige week ook twee moeten overleggen ivm plukken. Gelukkig geaccepteerd.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Op dit moment heb ik alleen nog 4 jonkies van pablo die zijn 4 weken oud. Die ik met de hand voer waren van lana en spooky die zijn nu 5 en 6 weken oud.

Matthias

Waren dit jongen die aan hun lot werden over gelaten of? En ik zie het van het plukken ook, als dat zo hevig is kan ik begrijpen dat je ze in huis genomen hebt om dan zo verder groot te brengen.