29 maart 2024, 15:01:39

paren

Gestart door valkparkiet80, 18 januari 2017, 12:57:35

« vorige - volgende »

Matthias

Mooie jongen. :D

valkparkiet80

Dank je wel.
Hoe gaat het met de koppels bij jou?

Matthias

Dit jaar neem ik een sabbatjaartje he, maar volgend jaar zijn we hopelijk weer helemaal terug met een paar mooie nestjes van de valkjes en hopelijk ook jongen bij de princessen of Wales voor de eerste keer. Momenteel is het nog een beetje selecteren met welke koppels of individuele vogels ik wil verder gaan, plus er komt ook nog een derde parkietensoort bij, waarschijnlijk kakariki's of bergparkieten.

valkparkiet80

Hou je het nooit bij dezelfde koppels? Ik laat ze hun gang gewoon gaan. Ik heb nu een lutino pop die gisteren haar 3 eitje heeft gelegd. De man is druk met zijn eigen popje om hun jonkies groot te brengen. En 1 jonkie gaat morgen weg

Matthias

Met de jongen van vorig jaar die er zijn bij gekomen moet ik een beetje kijken met welke vogels ik wil verder doen of welke nog niet te oud zijn om nog mee verder te kweken. Zo heb ik er van vorig jaar een paar heel mooie bij en dus moet ik een beetje kijken met welke ik wil verder doen richting de toekomst, plus ik moet ook een beetje zien dat ik niet allemaal hetzelfde bloed heb uiteindelijk.

valkparkiet80

Daar ben ik het helemaal mee eens. Tot welke leeftijd laat jij ze broeden?

Matthias

Tot hun 10 jaar mogen ze van mij meer dan één nestje doen, dan krijgen ze nog één jaar om er eentje te doen en daarna is het genoeg geweest. Dan zijn ze wat mij betreft toe aan rust na al die jaren kweken. Plus kweken om te kweken doe ik ook niet. Ieder jaar geef ik de hele groep een sabbatjaar, dus eigenlijk om de twee jaar kweken.

valkparkiet80

Oke ik vind 10jaar ook een mooie leeftijd. Als ze hier niet paren vind ik het ook goed het hoeft van mij niet, Maar dit jaar is het zo begint de ene gaat de andere ook paren en broeden

valkparkiet80

22 mei 2017, 11:13:36 #173 Last Edit: 22 mei 2017, 11:16:34 by valkparkiet80
Koppel 1. 1jonkie uitgevlogen vandaag.
Koppel 2 Jonkie naar kennis
Koppel 3 alle 4 de jonkies zijn uitgevlogen. 1 jonkie nog in het broedhok bij koppel 5
Koppel 4 1jonkie van de 4 is uitgevlogen
Koppel 5 1 jonkie uitgevlogen en 1 jonkie van koppe;3 zit nog in het broedhok.
Koppel 6 heeft nu 4 eitjes
Koppel 7 heeft 6 eitjes en gok niet bevrucht. 3 vd6 eitjes niet bevrucht
pablo heeft 3 eitjes en vanaf zaterdag kunnen die uit komen.  Zie pagina 1 voor beschrijving

valkparkiet80

Koppel 2 heeft nu 5 eitjes 3 van koppel 3 en 2 van haar zelf

Lin

wat een drukte bij je.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Ja het is zeker een drukte hier ;D Van koppel 5 is ook het jonkie van koppel 3 uitgevlogen

valkparkiet80

Het jonkie van koppel 3 uit gebroed door koppel 7

valkparkiet80

is dit man of pop

valkparkiet80

en dit?