24 april 2024, 16:26:25

paren

Gestart door valkparkiet80, 18 januari 2017, 12:57:35

« vorige - volgende »

valkparkiet80

Wat jammer. Hier verder niks bij uit gekomen nog

valkparkiet80

Koppel 3 heeft nu 5 jonkies toen ik ging kijken zag ik dit

Lin

Je hebt hem wel uit het ei getrokken nu? Want hij moet er nu wel uit.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Hallo Lin
Nee dat heb ik niet gedaan. Want ik wist niet of dat kon/mag. Heb het wel in de gaten gehouden en toen ik later keek zag ik dat die er uit was.

valkparkiet80

Hallo Lin

Sorry dat ik zo lastig ben hoor ;D. Maar van koppel 4 komt er ook heel snel een eitje uit. Ik zou graag willen weten wat voor mutatie en geslacht ik daar van kan verwachten. Allebei uit 2012 of 2013 Man wildkleur pop zie foto

Koppel 6 broed nu op 1 eitje andere eitje was stuk

valkparkiet80

24 april 2017, 16:31:31 #140 Last Edit: 24 april 2017, 16:41:23 by valkparkiet80
na 3a4 nestjes onbevruchte eitjes nu toch 1 jonkie
Lin wat komt er uit dit koppel?
Links bello pop rechts pico man

valkparkiet80

Koppel 3 heeft 5 jonkies en nog 1 ei die ook bevrucht is dus alle 6 de eitjes waren bevrucht

Koppel 4 heeft ook een jonkie. Maar dat moet ik in de gaten houden want ze doen het jonkie onder de houtsnippers heb het al een beetje weg gehaald

Lin

Waarom ligt daar dan houtsnippers en geen bakje met aangedrukt houtvezels?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Koppel 1 krijgt er vandaag een 2e jonkie bij er zit al een gat in het eitje.

koppel 4 gaat het goed met het jonkie en ze hebben hem ook niet meer onder de houtsnippers gedaan vergeleken met de rest is het maar een klein jonkie

Lin

Houtsnippers schimmelen eerder en kunnen ook eerder de eieren beschadigen. Ik zou het langzaam aan opvullen met houtvezels.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

oke dan ga ik dat even halen en begin ik bij birdy en aboo en dan gelijk bas en lisa

valkparkiet80

Koppel 7 heeft ook 1 eitje Hier foto's van koppel 7 Bo man witmasker. Tweety pop albino Die is hun eerste nestje en eerste eitje. Op pagina 1 heb ik het bij de rest vd koppels bij geschreven

Lin

Leuk, ik heb weer twee albinos in het nest. Blijf het mooi vinden.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Geweldig lin. Hoeveel koppels en jonkies heb je nu?

Lin

Ik doe het dit jaar rustig aan hoor. Ik hang elke keer een blok erbij. Ik heb denk ik wel 10 eieren die ik nu niet laat uitkomen. Ik kan prive nu niet zoveel tijd erin steken. Maar nu nog maar 4 dus. Hoop vanaf volgende week een volgend nest te hebben. Dat zijn dan allemaal bijna getekende (heel erg bont met een symmetrish patroon alleen op de rug)


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)