6 mei 2025, 21:28:16

Kuif staat scheef

Gestart door Shayla, 7 april 2004, 02:36:31

« vorige - volgende »

Shayla

Hallo allemaal ,

Ik heb ong. anderhalf jaar geleden een nieuw vriendje / vriendinnetje gekocht voor m'n andere valkje , omdat we d'r oude maatje hebben moeten laten inslapen.
Nu staat al vanaf het begin dat ik hem / haar heb d'r of zijn kuif scheef. Eerst zat ook 1 oogje hierdoor dicht , dat is later iets open gegaan , maar nog steeds niet helemaal open. Hij / zij heeft hier zo te merken geen last van.
Hoe zou het kunnen dat die kuif zo scheef staat en word dit ooit nog beter dan dat het nu is. Zijn er mensen die ook wel eens een valk met een "scheve" kuif hebben gehad ?

Groetjes van Sandra  
Spreuk van een oude wijze valk :
Een dag niet gevlogen, is een dag niet geleefd.

Tara

Hoi Sandra,

ik heb wel nog een valk gehad met schuine kuif en zijn oogjes waren ongelijk ... eigelijk was het mijn broers valkje. Hij is nu al een tijdje weg, maar je kunt daar eigelijk niets aan doen. Alleen dat oogje zou je moeten laten onderzoeken, want het kan een ontsteking zijn, en daar heb ik al een valkje aan verloren :(. De kuif staat bij sommige valkjes scheef, maar dat is toch helemaal niet zo erg :-). Soms best wel schattig.

Het is gewoon de groei, maar daar kun je niets aan doen.

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Shayla,

Ik heb ook wel eens een valkje gehad waar de veertjes van de kuif een beetje schuin stonden maar dat kwam na het baden vanzelf weer goed te zitten.
Dus je zou hem even met een plantenspuit wat nat kunnen maken dan kunnen de veertjes soms weer in het goede model komen.
Ook kan het zijn dat na de rui de veertjes wel beter gaan staan.
Ik heb hier een valkje wat geplukt is door de ouders en 1 veertje staat op het kopje helemaal naar buiten best een koddig gezicht :-)

Groetjes, Paul