28 maart 2024, 15:54:23

Valkparkiet en hamster

Gestart door ValkPeeko, 17 januari 2017, 22:02:58

« vorige - volgende »

ValkPeeko

Hoi allemaal,

Nou heb ik een valkje, sinds een paar maanden, en mijn broer heeft  een (goud)hamster, nou staan deze bijna altijd gescheiden, maar stonden nu een keer bij elkaar, met de kooi van mijn valkje open. Nou was mijn valkje wat onrustiger dan normaal, en stond zijn kuifje omhoog. Kan dit door de aanwezigheid van de hamster komen? En kunnrn de hamster en mijn valkje met elkaar omgaan, bijvoorbeeld allebij met open kooi zodat ze beide vrij kunnen rondlopen? Of is het beter om de hamster en mijn valkje gescheiden te houden?

Mvg
Tim

hellangellus

onze turbo hamster moet ik altijd in de gaten houden, ten eerste rent ze er als een gek vandoor en mag graag bijten. Onze valkjes vinden haar heel interessant en zitten ook wel op de kooi. Maar ik hou het in de gaten want turbohamster mag graag in de pootjes bijten. Ze zijn altijd onder toezicht uit de kooi.
Wijsbegeerte is een groot woord voor wat de gewone mens piekeren noemt.

Lin

ze vinden het interessant natuurlijk. Want het beweegt continu. Maar ik denk dat ze ook wel vaak schrikken.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Matthias

Persoonlijk zou ik het niet aanraden om vogels en knaagdieren te combineren. Toen ik begonnen ben met de hobby heb ik zo mijn eerste balkje bijna verloren door een beet van een Mongoolse gerbil. Hij was gebeten in de borst toenijp op de gerbilkooi zat, was een erg lelijke wonde. Het zijn snelle diertjes die durven bijten wanneer ze zich bedreigd voelen. Als het niet door de goede antibiotica en druivensuiker was geweest, dan was het er mee gedaan geweest vrees ik. De valkjes waren ook uit terwijl mijn moeder er bij was, maar een ongeluk is snel gebeurd zo blijkt.