19 maart 2024, 03:50:48

Weer over aanschaf tweede valkje.

Gestart door Zaza25, 4 januari 2017, 15:36:29

« vorige - volgende »

Zaza25

Ik heb sinds paar dagen lief valkje.Uit buitenvoliere en 4 maanden oud. Is nog niet handtam, maar ik geloof dat dat snel zo zal zijn.
Dit valkje,Kuifje, is jammergenoeg eenzijdig gekortwiekt. Ik had begrepen dat ik een tweede kan aanschaffen als Kuifje handtam is en de kamer in kan vliegen. Maar , nu hij(zij ?) gekortwiekt is , kan ik daar toch niet op wachten ( na de rui).
Kuifje zit nu in kleinere kooi, maar als zijn kameraadje er is , kunnen zij in een grote kooi.
Mag ik jullie advies . :-*

Lin

Waarschijnlijk zal hij nu wel opstappen en bij je blijven. Het aangroeien van de veren gebeurt vrij snel. Wellicht kan je al ergens een tamme jonge vogel kopen dan kan je ze beide tam maken. Ik zou niet langer dan een half jaar wachten want dan is deze al wat moeilijker te koppelen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Zaza25

Dank je wel voor je antwoord. Zal ik zeker doen, tweede tamme. Ik dacht dat de twee vogels elkaar zouden moeten leren kennen tijdens het los in de kamer vliegen etc. Maar als Kuifje nog niet kan vliegen ?? Op de kamervloer zetten ?

carco

Ik zou als ik jouw was de andere kant ook laten knippen.
Aan 1 kant is niet de slimste manier. Daarbij als het aan 2 kanten gedaan is kunnen ze veel sneller weer goed uit de veren komen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Zaza25


Lin

Sluit ik mij bij aan. Als ze nu probeert te vliegen dan is ze uit balans en beschadigd dan nog meer.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)